Filmul românesc „Romina, VTM” este pe locul 12 într-un top al celor mai mari încasări la nivel mondial, conform imdb. Filmul a vândut bilete, până acum, în valoare de peste 1,9 milioane de dolari. Clasamentul ia în calcul filme care au fost lansate anul acesta.
„Romina”, care a fost lansat în cinematografe pe 2 ianuarie, este o comedie muzicală în care se cântă manele și în care joacă Nicole Cherry, Tzancă Uraganu, Bogdan de la Ploiești și Matei Dima, vlogger și producător al filmului.
Tot el este regizor, producător și actor într-un alt succes al momentului, „Teambuilding”, o parodie a vieții corporatiste. Lansat în cinematografe pe 30 septembrie, „Teambuilding” a rulat în cinematografe și a avut încasări de 5,2 milioane de dolari, conform imdb.
„E un top foarte dinamic. După succesul inițial din primul weekend și al doilea weekend, „Romina, VTM” a scăzut destul de mult în preferințele publicului din România. Nu a devenit un fenomen de masă, cum a fost „Teambuilding”, a explicat Iulia Popovici, critic de arte performative, la Euronews România.
„”Taximetriștii” nu este un film de artă, dar este un film artistic”
Iulia Popovici a adus în discuție și noul film „Taximetriștii”, explicând că este diferit față de „Romina, VTM” și „Teambuilding”, în primul rând pentru „modul în care se raportează la propria poveste, pentru felul în care se raportează la personajele pe care le construiește”.
„”Taximetriștii” nu este un film de artă, dar este un film artistic, e un film care își pune activ problema unui anume tip de emoție, unui anume tip de sensibilitate socială, unui anume tip de mesaj pe care îl transmite și își pune foarte mult problema legată de felul în care face toate lucrurile astea. Pe lângă faptul că este un tip de comedie care apelează la forme complexe ale umorului, este și un film cu o problematică socială pe care o abordează: diferențele de clasă, polarizarea societății românești, felul în care ne raportăm unii la alții și în funcție de profesia pe care o avem, felul în care ne câștigăm existența, mediul social din care am provenit și în care trăim. Nu e Platon, adică nu-și propune să atingă profunzimi de Groapa Marianelor, însă propune și reușește să vorbească cu oamenii pe limba lor despre niște probleme cu care putem relaționa și pe care filmul ne face să le vedem dintr-un alt unghi. România nu are capacitatea de a produce atât de multe filme, pentru că și dacă fiecare dintre cetățenii noștri s-ar duce de trei ori pe săptămână la cinematograf tot nu ai putea avea o industrie auto-sustenabilă doar din filme românești. Trebuie să folosești potențialul oamenilor care lucrează în sistem și potențialul țării ăsteia, ca să îl faci un hub de producție pentru producții internaționale și atunci asta ne lipsește în acest moment”, a mai spus Iulia Popovici.
Premiile Oscar
În ceea ce privește Premiile Oscar, aceasta a mai explicat faptul că „noi, în România, încă nu reușim să fim pe aceeași lungime de undă cu tipul de producție de Hollywood, care are mai multe șanse”.
„Nu cred că ar trebui să ne setăm producția națională pe bază de preferințele de la Hollywood. Oscarurile sunt niște premii foarte politice. Relevanța internațională a țării noastre și identitatea ei distinctă, așa cum are Polonia, ar fi o condiție de neevitat pentru această prezență pe liste. Ar trebui să fim mai relevanți ca țară, să avem o identitate culturală de export mult mai puternică. Subiectele noastre ori sunt prea specifice și nu se traduc suficient de bine pentru un public foarte mare din SUA, ori au un limbaj estetic european care este greu de tradus pentru gusturile americanilor. Nu aș pune atât de multă presiune pe piața noastră cinematografică”, a mai declarat Popovici.