Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Europa își construiește propria variantă a Canalului Suez după o întârziere de 20 de ani. Când va fi gata noua rută comercială

Franța a început lucrările la Sena Nord Europa (SNEC), o nouă rută comercială care promite să aducă beneficii economice Uniunii Europene. Proiectul prezentat drept versiunea europeană a Canalului Suez va impulsiona relațiile comerciale dintre dintre Franța, Belgia și Țările de Jos, relatează Euronews.com.

Cu o lungime de 107 kilometri, proiectul major de infrastructură va fi finalizat în 2030 și va crește semnificativ potențialul pentru un comerț fluvial mai ieftin, mai rapid și mai puțin poluant între Franța, Belgia și Țările de Jos.

În prezent, desfășurarea comerțului între cele trei state este afectată din cauza capacității limitate a Canal du Nord, care este mai îngust. Sistemul fluvial învechit face față cu greu noii generații de nave de marfă supradimensionate care alimentează comerțul internațional.

Accidentele de navigație și traficul îngreunat pe această rută creează blocaje, ceea ce înseamnă timp și bani pierduți de companiile europene.

În pofida necesității urgente a unei noi rute comerciale și a faptului că proiectul a primit undă verde în 2003, disputele politice și dezacordurile privind finanțarea și traseul final al canalului au blocat zeci de ani construirea canalului, până în acest moment.

Investiție de peste cinci miliarde de euro în Sena Nord Europa (SNEC), versiunea europeană a Canalului Suez

SNEC reprezintă o investiție de 5,1 miliarde de euro realizată de Guvernul francez, autoritățile locale și a UE. Analiștii sugerează că noua rută ar putea elimina de pe drumurile Franței până la un milion de camioane de mare tonaj în fiecare an.

Proiectul este considerat unul impresionant. Vor fi construite 60 de poduri, trei poduri de canal, șapte ecluze și 700 de hectare de plantații ecologice.

„Canalul Seine-Nord Europe nu numai că va permite un transfer modal de la șosea la râu, dar va crea, de asemenea, o valoare economică, logistică, agricolă și climatică adăugată pentru teritoriile pe care le traversează.

Suntem foarte mândri să contribuim la promovarea transportului fluvial, un mod de transport performant, ecologic și economic, care răspunde provocării tranziției energetice”, a explicat Nicolas Ledoux, director executiv al Arcadis France, compania care coordonează proiectul.

Vor fi create locuri de muncă prin construirea canalului

Noul canal cu o lățime de 54 de metri va ocupa o secțiune a căii navigabile Sena-Escaut și va crea prima rețea fluvială din Europa cu capacitatea de a găzdui nave mari. Acesta va conecta bazinul Senei la principalele căi navigabile din nordul Franței și al Europei.

Arcadis France consideră că dezvoltarea canalului va impulsiona economiile naționale și va stimula și creșterea economiilor locale din zonele pe care le traversează.

Vor fi create locuri de muncă ecologice, deoarece canalul șerpuiește prin zone protejate și prin habitatele naturale ale mai multor specii, necesitând construirea de coridoare pentru animale sălbatice și de plantații ecologice extinse.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE