Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Crește consumul de bere fără alcool în Germania. În ultimii zece ani, vânzările de bere fără alcool s-au dublat

Tradițional, la festivalul Oktoberfest din orașul german Munchen se vând sute de mii de litri de bere. În acest an, atât turiștii, cât și clienții locali, au început să prefere băutura fără alcool. Așa că producătorii creează noi rețete care să păstreze savoarea berii autentice. 

Consumul de bere a scăzut în Germania, spun administratorii de baruri și restaurante. Mulți dintre clienți au început să prefere băuturile fără alcool. Așa că barmanii sunt nevoiți să învețe să facă și cocktailuri fără alcool. 

Ruben Neideck, barman: „În articolele de specialitate găsim informații despre produse fără alcool, rețete pentru astfel de băuturi. Deci cu siguranță, și cererea este în creștere deși înainte barmanii protestau când li se cerea să facă băuturi non-alcoolice. Cred că este distractiv și este o provocare.”

Festivalul berii Oktoberfest este în plină desfășurare în Germania. Turiștii țin neapărat că guste din berea locală. Doar că numărul celor care caută o alternativă fără alcool pentru această băutură este în creștere. 

Kristina Jovanovski, jurnalist Euronews: „Datele statistice furnizate de o asociație a producătorilor de bere arată că, din 2015, vânzările au scăzut constant. Cea mai mare scădere a fost înregistrată începând cu 2020, când pandemia a dus la închiderea barurilor. De atunci, nu s-au mai înregistrat încasările anterioare.”

Anul trecut, în cadrul festivalului Oktoberfest s-au vândut 6,5 milioane de litri de bere. În acest an, vânzările ar putea scădea, pentru că prețurile au crescut, în medie, cu șase la sută. Barmanii spun că mulți clienți au început să fie mai atenți la ce și cât beau. 

Ruben Neideck, barman: „Cred că oamenii sunt mult mai conștienți de impactul pe care l-ar putea avea (consumul de bere n.r.) asupra sănătății. În general, un bar îmbătrânește odată cu clienții săi. Pe măsură ce noi, ca bar, îmbătrânim, în medie, și clienții pe care îi avem sunt mai în vârstă. Deci, observăm un consum de alcool mai responsabil.”

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE