6.000 de euro pentru cel mai bun logo şi cel mai potrivit slogan. Asta oferă autoritățile din Constanța. Sunt așteptate propuneri care să pună în valoare orașul de la malul mării. Anul trecut, crearea unui logo pentru stațiunea Mamaia a iscat scandal, pentru că semăna izbitor cu identitatea vizuală a unui complex turistic din Spania.
Constanța: 6.000 de euro, pentru cel mai bun logo şi cel mai potrivit slogan al orașului
Logoul orașului Constanța ar trebui să îi suprindă esența și personalitatea, spun organizatorii concursului, care își doresc ca simbolul să îndeplinească și alte cerințe.
Diana Sobaru, jurnalistă Euronews România: Să inspire, să aducă în prim plan o vibrație nouă și să poată fi ușor de recunoscut pentru a putea fi folosit în pliante și alte materiale de promovare a destinației Constanța.
Totul, pentru promovarea orașului, mai ales peste hotare.
George Măndilă, președintele organizației de management Constanța – Mamaia: Este cel mai vechi oraș din țară cu locuire neîntreruptă, este locul de naștere al poeziei în România având în vedere că aici în zona aceasta pășea acum 2.000 de ani marele și faimosul poet latin, Ovidius, relegat la Tomis de către împăratul Octavian Augustus în urma unui poem vicios și obscen, totodată, Ars Amandi sau arta iubirii, dar principalele lui poeme, Tristele și Ponticele, au fost realizate aici.
Sute de idei sunt așteptate să intre în concursul care ar urma să se desfășoare până la jumătatea anului viitor, iar cea mai bună variantă va fi premiată cu 6.000 de euro. Vestea s-a răspândit imediat printre localnici, dar și printre turiștii îndrăgostiți de mare.
Antoanela Nișulescu, turistă: În primul rând spui Constanța, spui peninsulă, spui faleză, Cazinou, ăsta e simbolul Constanței, asta ar trebui să reprezinte simbolul Constanței și ar trebui să facă ceva deosebit, nu cum au făcut în alți ani.. valuri și nu știu, niște chestii abstracte, care sincer... nu prea țin la public.
Reporter: Ce ar trebui să conțină acest logo?
Marinela Sorocianu, localnică: Cel mai degrabă acest cazinou, care este emblema Constanței, până la urmă, și vapoarele de la intrare.
Experții în turism sunt de părere că pe lângă logo și slogan este nevoie și de un plan de promovare bine la pus la punct.
Cristian Bărhălescu, vicepreședinte ANAT SUD EST: Constanța are nevoie de un logo, este clar, face parte din caietul de sarcini peste că este un prim pas în promovarea destinației, iar pentru a merge mai departe, Constanța, Mamaia și celelalte stațiuni de pe litoral trebuie să aibă o strategie. Pe baza acestei strategii vom vedea în continuare dacă vor veni mai mulți turiști în urma participării la târguri, a promovării internaționale sau dacă încă batem pasul pe loc, așa cum am făcut de vreo 10 ani încoace.
Conform datelor oficiale de la INS, în perioada 1 ianuarie-1 septembrie 2024, în destinația Constanța-Mamaia au fost înregistrați aproape 415.000 de turiști români, ceea ce reprezintă o creștere de 12,25% față de anul precedent, și 30.150 turiști străini, cu o creștere de 10% față de 2023.
Mulți dintre turiștii străini aleg să viziteze Constanța în extrasezon.
Veronica, turistă din Australia: Călătoresc prin Europa și nu am mai fost în România. Am decis să vin astăzi și prin Constanța. Îmi plac oamenii, mâncarea, arhitectura orașului, e foarte frumos.
Jill, turistă din Marea Britanie: Îmi place promenada, e plăcut să te plimbi pe aici, îmi place și clădirea aceasta care este acum renovată, Cazinoul.
Tot printr-un concurs, a fost ales anul trecut și logoul stațiunii Mamaia. Nu înainte ca prima variantă, declarată câștigătoare, să fie retrasă după ce s-a descoperit că simbolul semăna izbitor cu cel al unui complex turistic din Spania.