Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Compania Stellantis, discuții pentru un parteneriat privind reciclarea pieselor auto

Grupul auto Stellantis și compania belgiană de reciclare a metalelor Galloo au început discuțiile în vederea creării unui parteneriat privind reciclarea pieselor și materialelor provenite de la mașinile scoase din uz, au anunțat reprezentanții celor două firme, conform agenției Reuters.

Acordul preliminar face parte din strategia Stellantis de a-și extinde activitățile ce au legătură cu ”economia circulară". Este vorba despre recondiționarea și dezmembrarea vehiculelor, precum și reutilizarea pieselor și materialelor, pe fondul temerilor din industria auto privind o penurie prelungită de materii prime.

Intensificarea demersurilor spre electrificare și problemele legate de lanțul de aprovizionare la nivel mondial au îngreunat furnizarea cu anumite materiale și componente esențiale, precum baterii, oțel sau cupru, în contextul în care prețurile au crescut pentru cele mai multe dintre acestea.

Compania mixtă Stellantis-Galloo va funcționa prin intermediul unor instalații de tratare ce vor fi selectate pentru a colecta vehiculele de la ultimii proprietari. Serviciul urmează să fie lansat la sfârșitul acestui an în Franța, Belgia și Luxemburg și apoi să se extindă în întreaga Europă.

Potrivit sursei citate, acest joint-venture își va oferi serviciile către Stellantis și alți producători auto. De altfel, compania Galloo este specializată în dezmembrarea de mașini și nave.

Vicepreședintele Stellantis pentru economia circulară globală, Alison Jones, a afirmat că returnarea pieselor și a materialelor în lanțul valoric "conservă resursele limitate și ne ajută în demersul nostru de a ajunge la un nivel net de emisii de carbon zero până în 2038".

"Folosiți mai puține (materiale), folosiți-le mai mult timp și reciclați-le atunci când este posibil", a spus ea.

Deocamdată, nu au fost făcute publice detalii financiare despre asocierea dintre cele două companii.

Stellantis și-a stabilit obiectivul de a avea 40% de materiale ecologice în vehiculele sale până în 2030. Al treilea mare producător auto din lume în funcție de vânzări, grupul auto are în plan să crească de zece ori veniturile din reciclare și de patru ori veniturile din piese până în 2030, comparativ cu 2021, vizând venituri de peste 2 miliarde de euro (2,1 miliarde de dolari) din activitatea sa de economie circulară până la acea dată.

Alison Jones a mai afirmat că principalul hub de economie circulară al Stellantis va fi înființat în complexul său din Torino, Italia.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE