Compania Stellantis a investit în start-up-ul american Lyten pentru a sprijini dezvoltarea bateriilor litiu-sulf necesare mașinilor electrice, materialor compozite ușoare, precum și a unor soluții de detectare la bord, relatează agenția Reuters.
Investiția realizată prin intermediul Stellantis Ventures, divizia de capital de risc a Stellantis, are ca scop sprijinirea celui de-al treilea producător auto din lume raportat la vânzări să își simplifice lanțul de aprovizionare și să dezvolte noi tehnologii pentru mașinile sale electrice.
Spre deosebire tehnologia litiu-ion, bateriile pe bază de litiu-sulf dezvoltate de compania Lyten nu folosesc nichel, cobalt sau mangan, ceea ce generează o amprentă de carbon cu aproape 60% mai mică decât cea a bateriilor disponibile în prezent pe piață au precizat reprezentanții celor două companii, într-un comunicat.
"Materiile prime pentru bateriile litiu-sulf pot fi obținute și produse la nivel local, în America de Nord sau în Europa, sporind astfel suveranitatea regională în materie de aprovizionare.
Această tehnologie va satisface nevoile industriilor care caută baterii ușoare și cu densitate energetică, fără întreruperi ale lanțului de aprovizionare”, au anunțat Stellantis și Lyten, potrivit sursei citate.
Bateriile litiu-sulf ar putea primi subvenții acordate de UE și SUA
De asemenea, produsele Lyten ar putea fi de folos producătorilor pentru a obține stimulentele acordate de Uniunea Europeană și de SUA, cum ar fi legea americană de reducere a inflației.
Deocamdată, nu au făcut publice date financiare privind tranzacția.
Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că tehnologia materialelor Lyten ar putea contribui la reducerea greutății vehiculelor, contribuind și la reducerea emisiilor de carbon.
Compania Stellantis, ce deține mărcile Peugeot, Fiat, Jeep și Ram, își propune să ajungă la zero emisii de carbon până în 2038. De asemenea, își propune ca până în 2030 toate vânzările sale de autoturisme din Europa și 50% dintre cele din SUA să fie reprezentate de mașini electrice propulsate cu baterii.
De altfel, Oliver Gross, un reprezentant specializat în electrificare și stocarea energiei, a declarat că se așteaptă ca bateriile Lyten să fie disponibile "cu siguranță în a doua jumătate a deceniului".