Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Scandalul Nordis. Ciolacu a arătat pe TikTok controversatele facturi. BoardingPass: „Pentru astfel de zboruri nu se emit bilete de avion”

Premierul Marcel Ciolacu a publicat, miercuri în seara de Crăciun o serie de facturi ale unor zboruri private, după ce în urma unei investigații G4Media, a fost acuzat că ar fi zburat, în mai 2022, cu un avion privat închiriat de compania Nordis.

Printr-un clip publicat pe pagina sa de Tiktok, Ciolacu susține că acesta a fost „cel mai mare atac” la adresa sa în timpul campaniei electorale și că toate zborurile achitate din bani publici au fost la clasa economic.

„Cel mai mare atac asupra mea în această campanie electorală a ținut de niște zboruri de ale mele, dar fără să facă diferența că eu am zburat pe banii mei, pe banii mei personali, nu pe bani publici.

Toate zborurile pe bani publici, au fost la economic și la fel voi continua. Aceste zboruri, cumva legate de falimentul unei companii”, a afirmat Ciolacu, pe Tiktok.

VEZI GALERIA
3 imagini

Ciolacu, despre scandalul Nordis. „Acum câțiva ani, acea companie nu avea nicio problemă”

Ciolacu nu a pronunțat numele Nordis și a spus doar că „acum câțiva ani, acea companie nu avea nicio problemă”

„Acum câțiva ani, acea companie nu avea nicio problemă, dimpotrivă. Foarte multe persoane publice sau private importante din România având contracte cu acea companie. În acel moment, nici patronii acestei companii și nici compania nu prezentau că ar avea anumite probleme.

Ce probleme au și cum se va termina această poveste nu este treaba mea. Este treaba justiției.

Cred că treaba mea era să demonstrez că am toate cheltuielile pe care le-am făcut, le-am făcut din banii mei personali, atât pentru mine, cât și pentru familia mea”, a precizat Ciolacu.

Premierul a prezentat trei facturi, prezicând că una dintre ele a fost achitată prin ordin de plată.

Ciolacu: „Am reacționat greșit și emoțional”

„Normal că intenționat se face o confuzie între o agenție de turism și o companie deoarece în acel moment, acum câțiva ani aveau aceeași denumire. Între timp, lucrurile s-au schimbat și cred că greșeala a fost total a mea.

Eu am reacționat greșit și emoțional pentru că răspunsul meu ar fi inclus și un membru al familiei, de fapt pe unicul meu fiu.

Am crezut că așa îl pot proteja pe fiul meu, dar am greșit și îmi cer scuze pentru acest lucru.

Presupun că nu e nici prima și nici ultima greșeală a mea . Chiar dacă ocup în acest moment vremelnic o funcție publică. Sărbători fericite și Crăciun fericit”, a mai spus Ciolacu.

  • Numărul persoanelor păgubite în scandalul Nordis a depășit 400, a anunțat președintele Senatului, Nicolae Ciucă, după o întâlnire cu reprezentanții acestora la sfârșitul lunii noiembrie.

BoardingPass: „Pentru astfel de zboruri nu se emit bilete de avion”

Pe lângă faptul că toate cele trei facturi au data, seria și numărul acoperit, cei de la BoardingPass mai spun că „pentru astfel de zboruri nu se emit bilete de avion”. În plus pe facturile prezentate e precizat numărul asigurării care datează din 2023, acesta fiind valabil până în 2024, când firma a fost închisă.

Potrivit dovezilor BoardingPass care a verificat sitetul Nordis Travel SRL, în ultimii 3 ani compania și-a înnoit polița de asigurare conform legii, iar facturile arătate nu au cum să fie emise în 2022, deoarece este o altă serie a asigurării.

Singura concluzie, după investigația publicată de BoardingPass este că facturile nu ar putea fi emise în 2022, ci în 2023 sau chiar 2024.

Între timp comisia de anchetă parlamentară „Nordis”, înființată în luna noiembrie pentru a verifica legătura dintre mediul politic și falimetul companiei imobiliare Nordis, a fost desființată, odată cu instalarea unui nou Legislativ.

ANPC solicită Grupului Nordis să pună la dispoziţie documentele solicitate pentru finalizarea controalelor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) continuă să desfăşoare acţiuni de control tematic asupra dezvoltatorilor imobiliari şi, în context, solicită Grupului Nordis să pună la dispoziţie documentele solicitate pentru finalizarea controalelor.

Într-un comunicat transmis luni AGERPRES, reprezentanţii ANPC precizează că, până în prezent, nu au fost informaţi de către instanţe despre existenţa unor eventuale clauze abuzive în contractele încheiate de consumatori persoane fizice cu una dintre societăţile din Grupul de firme Nordis.

Din datele centralizate de ANPC rezultă faptul că, în 2023, Autoritatea a înregistrat patru reclamaţii (trei iniţiale şi o revenire) împotriva S.C. Nordis Management SRL, dintre care două au fost întemeiate (s-au soldat cu sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 5.000 lei), iar una nu a putut fi soluţionată, deoarece reclamantul a iniţiat acţiune pe cale judecătorească, prin care a solicitat rezoluţiunea promisiunii bilaterale.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE