Nicolae Ciucă îi recomandă premierului cartea „Un ostaș în slujba țării”, după ce Marcel Ciolacu a declarat că volumul va fi un bestsell. Afirmația șefului executivului a venit când a fost întrebat despre o investigație a publicației Snoop care dezvăluie că PNL ar fi cheltuit 2 milioane de euro pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă.
În timpul unei vizite pe șantierul autostrăzii A7, în județul Buzău, premierul Marcel Ciolacu a fost întrebat despre cartea scrisă de Nicolae Ciucă „Un ostaș în slujba țării”. Panourile care promovează volumul sunt vizibile de pe marginea autostrăzilor din țară, iar o investigație a jurnaliștilor de la Snoop a dezvăluit că publicitatea a fost plătită cu două milioane de euro din bani publici.
”Am înțeles că au fost folosite la lansarea unei cărți. O să fie un bestseller. Sunt ferm convins, mai ales că ținem cont de ce promovare a avut”, a declarat Marcel Ciolacu.
Nicolae Ciucă i-a transmis un mesaj premierului, pe Facebook:
”Îi recomand lui Marcel Ciolacu să citească și el cartea, poate avea multe de învățat. Promit să îi trimit un exemplar, cadou. Sper că va fi un bestseller, pentru că toate încasările vor merge către inițiative caritabile”, a scris președintele PNL, pe Facebook.
Reacția PNL despre campania de promovare a cărții lui Ciucă: ”Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă”
”Partidele politice beneficiază de subvenție din partea bugetului de stat, potrivit legii. Fiecare partid își stabilește prioritățile legate de promovarea activităților sale, în funcție de canalele de comunicare de care este interesat (presă scrisă ori audiovizuală, mediul online, outdoor, pliante etc.). De altfel, PNL - precum și celelalte partide – folosește aceste fonduri pentru a promova activitatea partidului, conducerea formațiunii, candidații, atât prin campanii de panotaj outdoor, cât și alte metode.
Toate partidele investesc sume din subvenție pentru comunicare, presă și propagandă și se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci președintele USR. În prezent, un alt lider de partid - George Simion, președintele AUR – își promovează, în același mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formațiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activități de promovare.
Așadar, acțiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL și a președintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent și legal.
PNL subliniază că panourile publicitare au fost rezervate și contractate încă din luna februarie 2024 pentru întregul an, având în vedere toate campaniile electorale și materialele de promovare ale partidului. Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovării cărții președintelui, fiind utilizate și pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European și pentru Ziua Partidului.
În calitate de principal partid al dreptei, PNL consideră că este important ca oamenii să cunoască experiența și viziunea președintelui partidului, principalul vector de imagine al formațiunii.
Credem că este extrem de utilă - pentru corecta informare a opiniei publice - o comparație a sumelor investite de PNL cu cele alocate de alte partide pentru întregul mix de comunicare. Manifestarea aceleiași transparențe ar trebui să vină din partea tuturor partidelor. Spre deosebire de alte formațiuni politice, PNL a răspuns întrebărilor venite din partea presei.
Precizăm că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcționate către susținerea unor inițiative caritabile.
Scopul acestui comunicat este informarea corectă a opiniei publice și combaterea intoxicărilor oponenților politici, care cheltuie sume exorbitante din subvenția primită din bani publici pentru amplificarea acestor atacuri!”, se arată într-un comunicat al PNL.