Italia a cochetat multă vreme cu ideea de a construi un pod între insula Sicilia și continent. Proiectul de inginerie extrem de ambițios a fost în faze preliminare timp de decenii înainte de a fi abandonat în 2013.
Acum, noul guvern de dreapta al Italiei a spus că vrea să reactualizeze planurile. Premierul Giorgia Meloni a anunțat că va cere UE să ajute la finanțarea propunerii de mai multe miliarde de euro.
Cum se ajunge din Sicilia până în Italia continentală
În prezent, puteți merge cu avionul, barca sau trenul care este transportat de un feribot din Italia continentală către insula Sicilia. În 2009, un contract pentru construcție a fost atribuit companiei Strâmtorii Messina.
Conexiunea feroviară și rutieră propusă urma să lege orașul sicilian Messina cu regiunea Calabria de pe continent.
Dar planurile au fost abandonate în 2013, după ce fostul premier Mario Monti a închis compania de construcții printr-o serie de reduceri de austeritate. Avocații susțin că această conexiune va contribui la stimularea economiei stagnante a insulei și la reducerea decalajului dintre nordul bogat al țării și sudul mai sărac.
Susținătorii spun, de asemenea, că va permite navelor de marfă care sosesc pe Canalul Suez să-și transfere mărfurile în trenuri în Sicilia.
Acest lucru le-ar permite apoi să fie transportate rapid în nordul țării, economisind bani pe călătorii mari pe mare.
Conexiunea feroviară și rutieră ar reduce, de asemenea, presiunea asupra serviciilor de feribot supraaglomerate care transportă mașini, camioane și trenuri peste strâmtoarea Messina.
Dar criticii susțin că podul gigantic ar fi o risipă de fonduri publice și o întreprindere riscantă într-o zonă seismică activă .
Ecologiștii avertizează, de asemenea, asupra riscului pentru ecosistemele locale și asupra daunelor estetice aduse peisajului.
Când va fi construit podul Strâmtorii Messina?
De când a preluat funcția de prim-ministru luna trecută, Meloni a restabilit compania care va supraveghea construcția podului suspendat din Strâmtoarea Messina.
„Acesta este guvernul și legislativul care au ambiția de a pune prima piatră și de a începe construirea acestui proiect binecuvântat”, a declarat Matteo Salvini, ministrul infrastructurii al Italiei și liderul partidului de coaliție.
Conexiunea rutieră și feroviară propusă ar avea o deschidere centrală de peste 3 km lungime, făcându-l cel mai lung pod suspendat din lume. Dacă proiectul va merge înainte, se pare că va costa câteva miliarde de euro. Meloni a spus că va cere UE ajutor financiar.
Salvini a spus că va discuta despre proiect la Bruxelles pe 5 decembrie.