Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce se întâmplă dacă zborul tău e anulat din cauza zăpezii sau a grevelor. Iată ce drepturi au pasagerii care se confruntă cu astfel de situații

Pe măsură ce grevele din aeroporturi, în perioada de Crăciun, amenință cu un haos în ceea ce privește călătoriile, o altă problemă „festivă” apare acum: zăpada.

De la Londra la Manchester, pistele din Marea Britanie s-au confruntat cu probleme, după ce în acest weekend au fost condiții meteorologice drastice.

Pasagerii care se confruntă cu întârzieri de câteva ore rămân să se întrebe: „Am dreptul la despăgubiri din cauza zăpezii?”

Cu zăpadă și greve prognozate pe tot continentul în următoarele zile și săptămâni, este posibil să vă gândiți să anulați planurile de vacanță. Experții au avertizat însă că dacă renunți la călătorie, probabil că va trebui să vă aștepțați la câteva pierderi.

De asemenea, aveți mult mai multe drepturi decât ați crede atunci când compania aeriană vă anulează zborul. Iată ce trebuie să faceți dacă aveți zboruri rezervate în această iarnă și cum să vă recuperați banii dacă excursia voastră este anulată sau întârziată.

Ar trebui să-mi anulez zborul?

Dacă ați rezervat deja călătoria, probabil că cel mai bine este să o păstrați - deși cam totul depinde de compania aeriană cu care zburați. Asociația de călătorie din Marea Britanie (ABTA) a îndemnat potențialii călători să nu-și anuleze zborurile.

„Deși este cu adevărat dezamăgitor dacă întâmpinați o întârziere sau o anulare, aveți drepturi, inclusiv pentru un zbor de înlocuire sau rambursare, plus o compensație semnificativă în majoritatea cazurilor când zborurile sunt anulate cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare. Dacă vă gândiți să anulați în avans sau să vă amânați călătoria, asigurați-vă că verificați termenii și condițiile rezervării înainte de a face acest lucru, deoarece este posibil să suportați anumite costuri.”, a spus un purtător de cuvânt al ABTA.

Majoritatea companiilor aeriene vor percepe o taxă mare de anulare dacă vă anulați zborul, cu excepția cazului în care ați achiziționat o opțiune rambursabilă. Cu toate acestea, dacă decideți că doriți să anulați, fiți atenți la timp - furnizorii pot oferi o rambursare parțială înainte de o anumită dată. Nu vrei să ratezi acest termen limită.

Ce ar trebui să fac dacă zborul meu este anulat?

Dacă zborul vostru este anulat, aveți dreptul de a alege între o rambursare, redirecționare sau retur. Dacă alegeți oricare dintre aceste trei opțiuni, nu mai aveți drepturi asupra celorlalte două.

Compania aeriană trebuie să încerce să vă ducă la destinație cât mai curând posibil, chiar dacă aceasta implică călătoria cu un alt transportator.

În timpul grevei, este posibil ca operatorul aerian să nu poată oferi să vă redirecționeze sau să vă ofere o retur în condiții de transport comparabile cât mai curând posibil. În acest caz, trebuie să ramburseze costul zborului.

Dacă totuși compania aeriană nu vă oferă posibilitatea de a vă rerezerva biletul, dar cumpărați un alt bilet pentru a ajunge acasă în condiții de transport comparabile, ea trebuie să vă ofere diferența de preț dintre biletul original și costurile noului bilet .

Aveți în continuare dreptul de a alege dacă anularea are loc după ce aeronava a decolat, dar a fost obligat să se întoarcă la aeroportul de plecare.

Dacă acceptați redirecționarea, aceasta nu mai este considerată o anulare, ci o întârziere. Nu uita că poți alege data; nu trebuie să faceți călătoria cât mai devreme posibilă.

Companiile aeriene trebuie, de asemenea, să vă ofere de ales atunci când vă rambursează între numerar sau voucher.

Ce se întâmplă dacă zborul meu este întârziat?

Aveți drepturi ușor diferite dacă zborul dumneavoastră este întârziat și unele dintre ele depind de durata întârzierii și de distanța călătoriei.

Aveți dreptul la asistență atunci când întârzierea este de cel puțin două ore la plecare și la rambursare și un zbor de întoarcere atunci când întârzierea este de cel puțin cinci ore.

Dacă zborul dumneavoastră este întârziat la plecare cu două ore pentru călătorii cu o lungime mai mică de 1.500 km, trei ore pentru zboruri între 1.500 și 3.000 km sau patru ore pentru orice alt zbor, atunci aveți dreptul la asistență suplimentară.

Compania aeriană trebuie să vă ofere mese, băuturi răcoritoare, cazare și transferuri la cazare dacă este necesar. De asemenea, aveți dreptul la apeluri telefonice, e-mailuri sau, da, faxuri gratuite.

Dacă trebuie să plătiți pentru oricare dintre acestea, compania aeriană ar trebui să vă ramburseze - nu uitați să păstrați chitanțele.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE