Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UPDATE: Sute de români, blocați pe aeroportul Luton. Reacția Wizz Air: „Recomandăm pasagerilor să își rezerve singuri cazarea”

Sute de cetățeni români sunt blocați de peste zece ore pe Aeroportul Luton din Londra, după ce compania low-cost Wizz Air a anulat mai multe zboruri spre țară. Potrivit martorilor, pasagerii au fost îmbarcați în aeronave, însă ulterior li s-a transmis că zborurile vor avea întârziere din cauza vremii nefavorabile.

Pasagerii ar fi fost dați jos din avioane și ținuți pe aeroport fără nicio explicație din partea companiei care opera zborurile spre România. Conform informațiilor de pe site-ul oficial al aeroportului Luton, cel puțin zece zboruri au fost anulate în această dimineață. Euronews a discutat cu Camelia Baciu, pasager prins pe aeroportul din Luton.

Camelia Baciu, pasager: „Nu primim nicio informație, nu știm cu ce zbor vom pleca, dacă vom avea alt zbor, când vom pleca. Inițial ne-au zis că îl reprogramează, după aceea ne-au spus că au anulat toate zborurile de astăzi. Avem o altă variantă cu un zbor la 9:30, care nu era programat și nu apare pe site-ul lor, nu știm dacă există, vocile pe aici spun că doar ne-au dat speranțe ca să nu facem scandal.”

Motivul pentru care zborurile au fost anulate

Pasagerii spun că au primit mai multe motive pentru care aeronavele nu au decolat: „Ba că este vreme rea, ba că nu au cu se încarce bagajele, apoi de două ori au alimentat aeronava, ca la final să ne spune stewardesele că putem să plecăm, ele și-au terminat tura, pilotul nu mai poate să zboare după atâtea ore. Ne-au dat jos, ne-au spus să mergem la ghișeul B6, care nu există, după care am fost umiliți de câțiva angajați care ne-au spus să plecăm.”

Camelia Baciu, pasager: „Nu știu să vă spun numărul pasagerilor, dar vă spun că aeronava spre Cluj nu a decolat, spre Timișoara nu a decolat, spre Craiova nu a decolat, București nu a decolat și Iași. Pot să vă asigur că suntem foarte mulți, sunt mulți părinți cu copii foarte mici care nu au primit nici să își încălzească apa pentru lapte.”

Din informațiile Euronews sunt mai multe zboruri anulate de pe mai multe aeroporturi din capitala Marii Britanii din cauza vremii, însă conform legislației, compania ar fi trebuit să ofere asistență pasagerilor și va trebui să ofere despăgubiri pentru această situație.

Reacția companiei Wizz Air

Reprezentanții companiei Wizz Air au răspuns solicitărilor Euronews și au menționat că pasagerii au fost informați cu privirile la opțiune pe care le au, după ce zborurile au fost anulate, și că le recomandă acestora să își rezerve singuri cazarea și să evite călătoria la aeroport:

„Wizz Air confirmă că din cauza condițiilor meteorologice severe de pe aeroportul Luton din Londra, mai multe zboruri către și dinspre România sunt afectate:

  • W6 3504A de la Londra Luton la Timișoara – reprogramat din 11.12.2022 pentru astăzi, 12.12.2022 – ora estimată de plecare 14:10 ora locală
  • W6 3304A de la Londra Luton la Cluj-Napoca – reprogramat din 11.12.2022 pentru astăzi, 12.12.2022 – ora estimată de plecare 09:30, ora locală
  • W6 3901/3902 Bacău - Londra Luton – Bacău – întârziat (zborul din Bacău urmează să aterizeze la Luton)
  • W9 3606/3605 din Londra Luton – Suceava – Londra Luton – anulat
  • W6 3992A de la Londra Luton la Craiova – anulat
  • W6 3006 de la Londra Luton la București Otopeni – anulat

Pasagerii afectați au fost informați cu privire la opțiunile lor și li s-a oferit reprogramarea pentru următorul zbor Wizz Air disponibil, varianta rambursării integrale sau 120% din tariful inițial sub formă de credit de companie. Datorită disponibilității hoteliere extrem de limitate, ca urmare a tulburărilor meteo masive, recomandăm pasagerilor să își rezerve singuri cazarea și să evite călătoria la aeroport. Costul va fi rambursat într-o limită rezonabilă după depunerea unei sesizări cu chitanțele aferente pe website-ul Wizz Air.

Deși condițiile meteorologice sunt în afara controlului nostru și au influențat operațiunile tuturor companiilor aeriene din Londra Luton, Wizz Air își cere scuze tuturor clienților afectați pentru orice inconvenient cauzat. Permiteți-ne să vă asigurăm că echipa Wizz Air face eforturi la aeroport și online, pentru a sprijini pasagerii care ajung la destinație. Siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor noastre rămâne prioritatea numărul unu a Wizz Air. Pentru a fi informat despre cel mai recent stadiu al zborului și pentru a primi notificări prompte, Wizz Air le reamintește pasagerilor să furnizeze informații de contact corecte în sistemul de rezervare.”

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE