Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Când vor fi implementate codurile poștale personale. Explicațiile directorului general al Poștei Române

Poșta Română va implementa coduri poștale pentru fiecare persoană. Dacă în prezent codurile poştale sunt împărțite geografic, pe localități, străzi sau cartiere, cei de la Poștă se gândesc că acest pas digital este unul modern, cu numeroase avantaje. Momentan, totul este în fază de testare.

„Miza este să pregătim angajații companiei pentru această transformare digitală”

„Lucrurile se mișcă în direcția bună la Poștă și miza noastră este să pregătim angajații companiei pentru această transformare digitală. Volumele există, cutiile poștale sunt funcționale, trebuie doar să învățăm angajații Poștei să le folosească și să știe ce înseamnă predarea coletului prin cutie poștală și nu fizic, la ghișeul poștal”, a explicat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, la Euronews Romania.

Întrebat cum sunt pregătiți angajații în acest sens, directorul general a răspuns că „sunt proceduri interne care au fost scrise și care vor fi implementate acum, mai exact vor fi învățați cum să folosească ghișeul poștal, cum să îndrume clienții către cutiile poștale, lucruri procedurale”.

„Codurile poștale reprezintă doar o mică parte din tot ce înseamnă modernizarea și digitalizarea Poștei. Poșta are o tradiție foarte lungă de tot ce înseamnă timbru pe hârtie, plic, coduri poștale geografice și așa mai departe. Încercăm să creăm același sistem, dar în mediu online, digital. Practic, să creăm o identitate a Poștei și clienților, care deja au făcut pasul de la Poșta clasică către serviciile moderne digitale”, a mai spus Valentin Ștefan.

Aceste modificări nu vor fi implementate, cel mai probabil, anul viitor

Directorul general al Poștei Române a mai adăugat faptul că aceste modificări nu vor fi implementate în acest an, ci, cel mai probabil, anul viitor.

„Este un pachet mai complex acest lucru și încercăm să îl scoatem la momentul potrivit. În niciun caz nu se va întâmpla în acest an. Cel mai probabil va fi anul viitor, doar că codul poștal personal este o mică parte din tot ce înseamnă serviciu poștal modern și digital. Odata ce cineva își dorește să aibă acest cod poștal personal nu va mai fi nevoie ca acea persoană să scrie numele și adresa pe colet sau pe scrisoare, ci va fi de ajuns să treacă codul poștal personal, ca noi să știm unde livrăm”, a mai precizat el.

Totodată, „miza este ca investiția în tot ce înseamnă tehnologie, cel puțin pe partea de programare, să fie 0 din partea Poștei”.

„Ne place să spunem că dacă digitalizăm Poșta digitalizăm România”

„Și să aducem alături de noi parteneri dispuși să investească în tot ce înseamnă pregătirea și crearea unei rețele digitale, deci Poșta nu ar trebui să aibă niciun fel de costuri. Profitul, însă, îl vom împărți cu viitorii parteneri. Încă nu am ales pe cineva. Fiind o companie de stat, vom trece printr-o procedură de selecție birocratică, cum sunt procedurile în țara noastră. Căutăm un partener din domeniul sintec, o companie care să fie dispusă să aibă acces la opt milioane de clienți unici, pe care îi are Poșta. Ne place să spunem că dacă digitalizăm Poșta digitalizăm România. Încercăm să aducem toate serviciile statului român în portofoliul Poștei, astfel încât poștașul să poată să-i ofere posibilitatea cetățeanului să acceseze toate serviciile statului român acasă la el”, a conchis directorul general al Poștei Române, la Euronews Romane.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE