La peste 40 de grade Celsius, pasagerii unui tren CFR care a plecat din Suceava spre București sunt nevoiți să reziste în căldura insuportabilă pentru că garnitura nu are aer condiționat. Oamenii spun că în vagoane sunt peste 30 de grade, iar mame cu bebeluși, persoane cardiace și bolnave trebuie să îndure căldura extremă. Trenul ar fi plecat din Gara Suceava fără freon în instalație, a spus șeful de tren călătorilor.
Răspunul CFR Călători
CFR Călători a comunicat că întârzierea trenului 1754 a fost generată de restricțiile de viteză și condițiile impuse de CFR SA, managerul infrastructurii feroviare.
”În urma celor sesizate de dumneavoastră în legătură cu circulația trenului 1754, vă comunicăm:
Întârzierea trenului a fost generată de restricțiile de viteză si condițiile de circulație impuse de CFR SA, managerul infrastructurii feroviare.
Raportat la problemele de climatizare la vagonul de clasa 1, la verificarea făcută în stația Bacău, s-a constatat funcționarea instalației în regim de avarie ca urmare a creșterii presiunii agentului de răcire. Cauzele care au generat creșterea presiunii agentului de răcire, se vor stabili la sosirea vagonului în Stația București Grivița. S-a dispus operativ măsura redistribuirii tuturor călătorilor din vagonul a cărui climatizare functiona defectuos, în restul garniturii unde climatizarea funcționează normal.
CFR Călători, cere scuze pasagerilor pentru neplacerile întâmpinate”, se arată în comunicatul CFR Călători.
Pasagerii, sufocați de căldură în vagoane
Cu toate acestea, pasagerii au semnalat că au existat probleme de climatizare în întreaga garnitură, nu doar în vagoanele menționate inițial de CFR Călători
”Sunt niște condiții deplorabile, din cauză că sunt 40 de grade. Domnii de la CFR ne-au spus că nu e freon ca și cum ne-ar fi spus că s-a întâmplat mare catastrofă”, spune o călătoare.
Jurnalistul Paul Palencsar, de la platforma online ziaristii.ro a explicat pentru Euronews România părerile oamenilor cu privire la condițiile din tren.
”Din trenul 1754, pe ruta Suceava București, avem o întârziere de 95 de minute. În loc să ajungem la ora 19:00 în București, vom ajunge la ora 21:00. Am mers de la ora 13:00, în cea mai călduroasă zi a acestei veri a anului 2023, când afară erau peste 40 de grade, în interior erau peste 31 de grade.
Într-un vagon de clasa I, o mamă cu un bebeluș de câteva luni îi făcea vânt cu o batistă, am văzut că bebelușul și-a schimbat efectiv culoarea pielii, ne-am speriat că se sufocă. Avem în vagon oameni cu stimulatoare cardiace, oameni cu cancer, care mi-au spus că merg în spitalele din București. E infernal, e o căldură sufocantă. Nimeni nu a venit să ne întrebe cum ne simțim. Șeful de tren ne-a spus că din start nu s-a pus freon. Am sunat la reclamații la CFR nu a răspuns nimeni, după aceea am sunat la un Telverde, nu m-a mai căutat nimeni înapoi. Am sunat și la 112, cei de la ISU au fost foarte amabili, ne-au răspuns dar ne-au spus că nu au cum să intervină”, a explicat Paul Palencsar.
Oamenii sunt extrem de nemulțumiți de faptul că într-un tren CFR, în timpul unei canicule intense, nu există aer condiționat și că responsabilii de la bord nu le-au oferit nici măcar apă. Această situație a generat un sentiment puternic de frustrare și dezamăgire printre pasageri.