Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Volkswagen lansează ID.7, berlina electrică ce va concura cu Tesla. Autonomie de aproape 700 de km, promisă de constructorul german

Volkswagen a prezentat, luni, ID.7, sedanul complet electric ce se dorește a fi noua ”navă amiral” a constructorului german. Berlina ce se aseamănă din punct de vedere al dimensiunii cu modelul Passat va ajunge pe piața din Statele Unite în 2024, la un an după ce va intra în producție pentru Europa și China, relatează publicația Forbes.

Constructorul german susține că ID.7 va avea o autonomie de 700 de kilometri, distanță parcursă în urma testelor 700km. Berlina electrică ar urma să aibă un preț de aproape 50.000 de dolari, pentru a rivaliza cu modele precum Polestar 2, Tesla Model 3 și BMW i4.

ID.7 are la bază platforma MEB, concepută special pentru vehicule electrice. Noul model va fi disponibil în două variante de echipare: Pro și Pro S. Ambele dispun un motor electric ce dezvoltă 282 de cai putere (210 KW).

În varianta Pro, ID.7 va veni cu o baterie de 82 kWh (77 kWh net) ce va permite șoferilor să conducă aproape 615 kilometri, potrivit estimărilor WLTP. Sedanul va dispune de un sistem de încărcare 170-kW DC.

În schimb, Pro S va fi vândut cu un pachet de baterii cu o capacitate de 91 kWh (86-kWh net) ce va asigura o autonomie de 700 de kilometri, după cum promite Volkswagen. În acest caz, capacitatea de încărcare în sistem DC este de 200 de kW.

Volkswagen ID.7 - dimensiuni și dotări

Potrivit Insideevs.com, ID.7 va avea 4,9 metri lungime și un ampatament 2.966 mm. Specificațiile sunt comparabile cu un sedan electric Mercedes-Benz EQE, care are 4,97 metri lungime și un ampatament de 3119 mm. Fără a lua în calcul oglinzile exterioare, VW are o lățime de 1.862 mm. Coeficientul aerodinamic al caroseriei este de până la 0,23, în funcție de varianta aleasă de cumpărător.

În habitaclu, ID.7 vine dotat încă din varianta standard cu un sistem head-up display cu realitate augmentată. Tehnologia le permite proiectanților să monteze un instrumentar de bord simplificat care afișează doar informațiile necesare din punct de vedere legal, cum ar fi viteza vehiculului și diverse avertismente.

Sistemul de realitate augmentată face ca informațiile să pară a fi la diferite distanțe de șofer. De exemplu, viteza pare a fi aproape, dar indicațiile pentru virare par a fi mai departe. Informațiile afișate pot include elemente precum marcajele benzilor de circulație, informații privind distanța și limita de viteză. Comenzile de pe volan permit reglarea informațiilor de pe HUD în funcție de ceea ce dorește șoferul să vadă.

Volkswagen ID.7 va dispune de un sistem de climatizare controlat prin comenzi vocale

În centrul planșei de bord se află un sistem de infotainment de 15 inci. Butoanele tactile iluminate permit reglarea temperaturii din habitaclu și a volumului audio.

De asemenea, sistemul Travel Assist include controlul adaptiv al vitezei de croazieră și schimbarea asistată a benzii de rulare. Tehnologia are capacitatea de a detecta limitele de viteză și de a ajusta automat viteza vehiculului.

VW anunță că ID.7 are cel mai avansat sistem de aer condiționat al mărcii de la Phaeton încoace. Gurile de ventilație au motoare pentru a le mișca pe verticală și orizontală, astfel încât sistemul poate distribui aerul pe o suprafață mare a habitaclului. De asemenea, acesta răspunde la comenzile vocale. De exemplu, șoferul care spune "Bună ziua IDA, am mâinile reci", direcționează o rafală caldă către degetele persoanei și activează încălzirea volanului.

Mai mult, scaunele din față dispun de reglaj electric pe 14 direcții. O funcție Climatronic utilizează senzori de temperatură și umiditate pentru a le încălzi sau răci automat. În plus, un sistem de masaj dispune de zece perne de aer, iar o versiune premium adaugă încă două perne pentru a lucra asupra pelvisului și coloanei vertebrale a șoferului și pasagerului.

VW va construi ID.7 pentru piețele din Europa și America de Nord la uzina sa din Emden, Germania. Producția va începe în a doua jumătate a anului.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE