Cel mai mare constructor de drumuri și autostrăzi din România, UMB, amenință cu rezilierea unor contracte. Firma lucrează în prezent pe aproape 40 la sută din totalul șantierelor din România.
Într-un mesaj adresat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, reprezentanții UMB se plâng de faptul că au crescut prețurile materialelor de construcție. Așa că solicită ajustarea prețurilor din contracte.
Reprezentanții UMB Spedition au depus deja la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a două proiecte de autostrăzi. Este vorba de Autostrada de Centură din jurul Capitalei. Dar și o bucată din celebra autostradă Transilvania.
Constructorul susține că în condițiile de creștere a prețurilor la materiale nu mai poate lucra.
Guvernanții au adoptat o ordonanță pentru ca impactul scumpirilor să fie diminuat, însă au constatat că trebuie corectată. Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, INS va trebui să adopte un nou buletin statistic de prețuri.
„Noi, până în prezent nu am primit o notificare din partea antreprenorului, în ceea ce privește încetarea activității în șantier. Am avut întotdeuna un dialog cu toți antreprenorii, pentru a identifica modul cum sunt afectați, am făcut propuneri concrete de modificare a legislației, astfel ca impactul scumpirilor din piață să fie mai mic. A fost introdusă formula polinominală de actualizare a prețurilor, astfel a fost adoptată ordonanța 64/2022. După publicarea ei, ne-am dat seama că sunt anumite neajunsuri care trebuie corectate. Din punctul nostru de vedere, utilizarea indicilor statistici actuali nu este posibilă, conform ordonanței 64, urmând ca un nou buletin statistic să fie adoptat de către INS. Le-am dat posibilitea celor de la NIPE să folosim indicii actuali, cei statistici, astfel să beneficieze constructorii din acest moment de aceste actualizări de prețuri”, a transmis Cristian Pistol, director CNAIR.