Trenul de noapte între Paris și Berlin circulă din nou, după o pauză mai mare de zece ani. Acest timp de călătorie se dorește o alternativă mai ecologică la cel aerian. Pentru început, această legătură feroviară va fi asigurată de trei ori pe săptămână, dar cu intenția, din toamna anului viitor, de a fi zilnică.
Trenul de noapte care leagă Berlinul de Bruxelles și Paris circulă din nou, o premieră în ultimul deceniu. Cooperarea dintre companiile feroviare germane, austriece, franceze și belgiene deschide calea către o Europă mai ecologică. Călătorii apreciază faptul că ajung odihniți la destinație.
Juri Maier, activist campania Back on Track: „Suntem încântați că, după nouă ani, există din nou un tren de noapte spre Paris. Am luptat mult timp pentru asta, noi, cei de la rețeaua europeană Back on Track. Și acum suntem aici și putem vedea plecarea primului tren”.
Cerere mare pentru trenurile de dormit care leagă marile capitale
Cererea este mare pentru trenurile de dormit care leagă marile capitale europene. De aceea, toate locurile au fost rezervate cu săptămâni în avans.
Sebastian Reisinger, editor, blogul căilor ferate austriece, germane și elvețiene: „Trebuie să fim atenți la materialul rulant, în special aici, pe această nouă rută, pentru a aduce trenuri mai moderne în următorii câțiva ani, trenuri care să fie competitive cu alți furnizori de servicii. Dar cred că, odată cu noua generație Nightjet, suntem pe drumul cel bun”.
Compania germană Deutsche Bahn a suferit din cauza lipsei de investiții. Iar asta a permis căilor ferate austriece să iasă în evidență, cu trenuri mai bune.
Benedikt Nimmervoll, călător în trenul de noapte: „A fost o călătorie destul de plăcută. Este confortabil să nu îți faci griji cu privire la legăturile aeriene sau ceva de genul acesta. Singurul dezavantaj este că uneori pot exista mici întârzieri, așa cum a afost acum”.
Companiile feroviare implicate în proiect vor trebui să investească în infrastructură dacă vor ca oamenii de afaceri să cheltuiască timp și bani pentru bilete.
Având în vedere că schimbările climatice domină titlurile ziarelor, companiile feroviare pun cap la cap rețelele pentru a conecta capitalele europene între ele. Dar va fi acest lucru suficient pentru a face povestea să fie mai mult despre călătorie decât despre destinație.