Nicio universitate românească nu se află în primele 300 din lume în ediția rankingului internațional, pe domenii de studii, Times Higher Education, publicat marți. Cele 18 universități românești care apar în top sunt, ca de obicei, pe ultimele locuri, sau, în cazul unora, pe la mijlocul clasamentului.
Cea mai bine cotată universitate din România este „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. Acasta apare în nouă din cele 11 topuri pe specializări, dar abia între pozițiile 401 și 1.000, în funcție de specializare. Printre acestea se numără „afaceri și economie”, „educație”, „științe sociale”, „informatică”, „inginerie”, „științele fizice” și „psihologie”, la care „UBB” este pe primul loc în rândul universităților românești.
Pe locul al doilea la numărul de apariții este „Universitatea din București”
Pe locul al doilea la numărul de apariții este „Universitatea din București”, care figurează în șapte din cele 11 topuri de specializări.
A treia universitate la numărul de prezențe în top este „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, care apare de cinci ori în clasament.
În ceea ce privește universitățile de medicină, doar trei sunt prezente, pe locurile 601 – 900. Este vorba de„Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, de „George Emil Palade” din Târgu Mureș și „Grigore T. Popa” din Iași. „Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila” din București nu figurează deloc în topul specializării de Medicină.
De asemenea, România are o absență notabilă la specializarea „Drept”, unde nicio universitate românească nu s-a clasat în primele 1.000 din lume.
Primele 10 universități din lume
Primele 10 universități din lume la toate specializările analizate de Times Higher Education sunt: „Massachusetts Institute of Technology”, „Universitatea Stanford”, „Universitatea Oxford”, „Universitatea Harvard”, „Universitatea Berkeley” din California, „Universitatea Princeton”, „Universitatea Cambridge”, „London School of Economics”, „Universitatea Ann Arbor” din Michigan, și „Universitatea Yale”.
Peste 1.500 de universități din întreaga lume au fost evaluate de experții Times Higher Education conform unor indicatori specifici ca nivelul predării, impactul cercetării universitare, transferul de cunoștințe și activitatea internațională.