2020 – the year fashion nearly died. Adică anul în care industria modei aproape că a murit. Dar și anul care a servit drept punte de lansare pentru un creator de modă liberian-american.
Telfar Clemens a devenit povestea de succes a pandemiei. Iar acum, vrea să revoluționeze industria modei.
Gențile Telfar au dvenit populare în timpul pandemiei
Bushick Birkin. Nu vorbim despre clasicul Hermes, ci despre o geantă Telfar, făcută din piele vegană și la un preț mult, mult mai accesibil. Accesoriul și-a câștigat această poreclă datorită popularității de care s-a izbit, culmea, în timpul pandemiei, când eram blocați în case, deci gențile nu prea își aveau rostul.
Tot atunci, Oprah a declarat că poșeta este preferata ei. Așa, geanta a devenit al treilea cel mai căutat obiect vestimentar în 2020 și doar pe Tik Tok, a câștigat aproape 70 de milioane de vizualizări.
De ce? Pentru că, la fel ca toate creațiile lui Telfar, este o piesă de calitate, cu un design excepțional și extrem de practică. Designerul și-a propus, încă din 2005, când și-a înființat brandul, să creeze haine practice și să le ofere la un preț accesibil.
A creat piese unisex, a refuzat să își expună colecțiile la săptămâna modei, a refuzat chiar și participarea la cel mai important eveniment anual din lumea modei: Met Gala. Tocmai această „nebunie” i-a adus succesul. Pentru că atunci când pandemia a lovit, iar industria modei urma să piardă 90% din profituri, Telfar Clemens nu a fost afectat.
Telfar a câștigat premii importante ale industriei
Creatorul de modă a câștigat în același an și premii importante ale industriei: Premiul Consiliului designerilor de modă din America – categoria accesorii și a fost numit designerul anului de GQ.
Dar povestea lui nu a pornit aici, ci a început prin anii 2000. Ca adolescent, a devenit DJ pentru a își susține pasiunea pentru modă. În acest fel, și-a format un cerc restrâns de prieteni care l-au ajutat să organizeze after-party-uri pentru prezentările de modă. Astfel, și-a câștigat rapid statutul de „socialite”.
A început să creeze haine unisex care erau purtate de prietenii săi de culoare și de comunitatea gay, iar rapid brandul său a devenit un must pentru minoritățile din New York. Inspirat de cartierele urbane, de nevoile zilnice are newyorkezilor și prețuri accesibile, hainele lui Telfar au oferit ceva nou.
Încă de la început, el a vrut să reprezinte incluziune financiară, rasială și de gen, adică tot ceea ce industria modei își dorește acum, în 2023 să reflecte prin noile colecții. Dacă acum 10 ani culoarea pielii sale și mentalitatea lui erau criticate, acum gardienii industriei îl poftesc pe Telfar în lumea lor. El, însă, refuză.
Colaborări surpriză cu un lanț de fast-food
A colaborat totuși cu câteva braduri pe care le-a considerat apropiate (UGG) și a oferit o colecție care a fost sold out imediat și cu un lanț de fast-food american (White Castle) și le-a oferit angajațiilor uniforme de lux.
Tot ce fac este pentru mine, și apropiații mei. Un lucru pe care nu îl voi face niciodată, va fi să caut validare de la alții.