Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Supreme, brandul care și-a pierdut statutul de glorie din lumea modei

Supreme, care a colaborat și cu celebra casă de modă Louis Vouitton, a devenit unul dintre cele mai căutate branduri, după ce artiști din întreaga lume s-au îndrăgostit de produsele unice și greu de obținut. Un simplu hanorac costă 1.000 de dolari.

Și-a pierdut însă popularitatea destul de repede.

Supreme a început ca un magazin de skateboarding

Deschis în 1994 în SoHo, New York, Supreme a început ca un magazin cu produse de skateboarding, deschis de un pasionat al sportului. Această viziune a ajutat Supreme să devină unul dintre cele mai cunoscute branduri la nivel global.

La momentul respectiv, comunitatea de skate care cumpăra produsele Supreme încerca să fie împotriva trendurilor, iar brandul le oferea posibilitatea unui stil unic.

Piesele erau greu de obținut, disponibile doar la micul magazine din New York iar cel care purta un tricou Supreme era imediat recunoscut în comunitatea.

O data cu creșterea curentului de skateboarding, s-a ridicat și brandul Supreme. Au fost deschise magazine în marile orașe ale lumii iar produsele au rămas la fel de greu de obținut. A venit însă pagina web, unde produsul era doar la un click distanță. În acel moment s-a pierdut și parte din experiența shoppingului și exclusivitatea brandului.

Colaborarea cu Louis Vuitton a propulsat succesul Supreme

În 2017, directorul creativ al colecției masculine Louis Vuitton a făcut ceva de neconceput până atunci: o colecție limitată LV cu Supreme. Au fost dezvăluite hanorace, jachete și genți cu logul celor 2 case de modă. Cât costă un astfel de hanorac? 11.000 de euro, pentru un produs la mâna a doua. 

Brusc, piesele colecției au devenit cele mai râvnite produse din lumea modei: Justin Biebier, Drake, Kylie Jenner, Victoria Beckham, Kanye West și mulți alții au fost văzuți purtând aceste haine.

Colaborarea a prins și pe rețelele de socializare. Pe Instagram hashtagul are 26 de milioane de postări, iar contul oficial Supreme are aproape 14 milioane de urmăritori.

De ce au scăzut vânzările

Succesul nu a durat mult însă, dintr-un motiv simplu: Supreme reflectă acum partea societății pe care îninte, o critica. La început, era un brand anti-trend iar acum a devenit trendul.

Din acest motiv și-a pierdut din popularitate mai ales în comunitatea de skateboarding. Acum, a devenit un „fad”, adică un trend care s-a ridicat rapid, a avut un punct culminant în colaborarea cu Vouitton iar apoi interesul a scăzut.  

Taguri

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE