Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Super Bowl 2023: fotbal american, show și reclame de 7 milioane de dolari

Super Bowl, cel mai așteptat eveniment sportiv al anului în SUA, este meciul anual pentru titlul de campioană în NFL (National Football League). Dincolo de sport, Super Bowl este recunoscut și pentru festivitățile care alcătuiesc ceea ce americanii numesc „Super Bowl Sunday” („Duminica Super Bowl”), o zi care este tratată ca o sărbătoare națională.

Show-ul muzical din deschiderea și de la pauza meciului, precum și reclamele care rulează în pauză, alături de meciul în sine au făcut din Super Bowl cel mai vizionat program de televiziune din Statele Unite ale Americii.

Super Bowl 2023 – ce echipe își dispută titlul

Anul acesta, Super Bowl se joacă pe 12 februarie (13 februarie, ora 1:30, ora României) între Kansas City Chiefs şi Philadelphia Eagles, campioanele celor două Conferinţe din campionatul naţional de fotbal american. Meciul va avea loc pe State Farm Stadium din Glendale, Arizona.

Meciul cunoscut astăzi ca Super Bowl a fost creat în anul 1966 ca o înțelegere între NFL și Liga Americană de Fotbal (AFL), pentru ca cele mai bune echipe ale acestora să concureze pentru un campionat.

În anul 1967, echipa Green Bay Packers din Liga Națională de Fotbal a concurat cu echipa Kansas City Chiefs din Liga Americană de Fotbal pentru primul titlu de campion al Super Bowl. Packers i-a învins pe Chiefs cu 35-10.

Finala a fost numită inițial AFL-NFL World Championship Game, iar din 1969 este cunoscut ca Super Bowl.

Rihanna va cânta la pauza Super Bowl 2023

Dincolo de meciul în sine, Super Bowl este recunoscut și pentru concertele care au loc la pauză. Nume mari din industrie, precum Madonna, Michael Jackson, Beyonce, Lady Gaga, Shakira, Maroon 5, Rolling Stones, Snoop Dogg, Eminem, Kendrick Lamar, The Weeknd, Coldplay, U2 sau Aerosmith - ca să amintim doar câțiva - au fost invitați să întrețină atmosfera în fața fanilor din tribune sau din fața televizoarelor.

Anul acesta, Rihanna este vedeta aleasă să cânte în pauza Super Bowl 2023. Artista a declarat anterior că a refuzat o oportunitate similară pentru Super Bowl 2019. La momentul respectiv, mulți artiști și-au exprimat sprijinul pentru Colin Kaepernick, fostul fundaș al echipei San Francisco 49ers, ale cărui proteste față de imnul național din 2016 au stârnit dezbateri aprinse până și în politică.

Cu vânzări de peste 250 de milioane de discuri în întreaga lume, Rihanna este una dintre cele mai bine vândute artiste din toate timpurile.

Un alt moment important este cel al intonării imnului național al Statelor Unite ale Americii, înainte de meci. Cântăreți renumiți sunt invitați de organizatori să intoneze imnul, iar anul acesta, cel care are această onoare este artistul country Chris Stapleton.

Pink, Lady Gaga, Demi Lovato, Alicia Keys, Kelly Clarkson, Christina Aguillera, Billy Joel, Jennifer Hudson, Beyone, Maria Carey, Cher sau Backstreet Boys sunt câțiva dintre marii artiști care au fost invitați, de-a lungul anilor, să intoneze imnul.

Reclamele de la pauza Super Bowl: până la 7 milioane de dolari pentru 30 de secunde de promo

Având în vedere numărul de telespectatori, lumina reflectoarelor este extrem de importantă pentru agenții de publicitate și studiourile de la Hollywood, care sunt pregătiți să își transmită mesajele de marketing. Iar prețul pe care îl implică este exorbitant.

În 2020, spotul publicitar de 5,7 milioane de dolari din Super Bowl pentru filmul James Bond al MGM, No Time To Die, a fost cel mai scump dintre toate reclamele de film din acel an.

În 2022, un spot de 30 de secunde cu trailer de film în timpul Super Bowl a costat studiourile 6,5 milioane de dolari, scrie euronews.com.

Pentru Super Bowl 2023, publicitari de renume, de la Netflix la Google, plătesc până la 7 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde în timpul marelui meci de duminică, pentru a capta atenția celor aproximativ 100 de milioane de telespectatori care se uită la meci în fiecare an.

Pentru a obține un randament cât mai mare al investiției pentru aceste milioane, majoritatea agenților de publicitate își lansează reclamele în zilele premergătoare marelui meci pentru a obține cea mai mare publicitate pentru spoturile lor, relatează Associated Press.

În reclamele lansate până acum, John Travolta și starurile din „Scrubs" Donald Faison și Zach Braff cântă o versiune T-Mobile a piesei „Summer Nights" din „Grease". Adam Driver creează mai multe versiuni ale sale pentru Squarespace (companie americană de creare și găzduire a site-urilor web), iar Alicia Silverstone reia rolul personajului din „Clueless" pentru site-ul de cumpărături online Rakuten.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE