Un nou studiu arată că experiențele sunt principalul factor în alegerea unei destinații. Cele mai recente date privind cheltuielile consumatorilor de la GetYourGuide relevă o creștere a cererii pentru experiențe de călătorie unice și activități care se aliniază cu pasiunile personale.
Raportul analizează datele de rezervare de la milioane de călători și evidențiază o schimbare semnificativă a priorităților de călătorie. Iată care sunt principalele concluzii.
Experiențele conduc
Călătorii prioritizează experiențele în detrimentul vizitelor turistice tradiționale. Aproape toți călătorii (90%) plănuiesc să cheltuiască la fel sau mai mult pentru activități în 2024, iar experiențele sunt acum factorul principal atunci când aleg o destinație (au raportat de 98% dintre călători).
Pasiunea determină destinațiile
Cele mai în vogă destinații de călătorie nu se mai rezumă doar la repere iconice. Orașe precum Fajardo, Puerto Rico (cu o creștere de 419% a rezervărilor din partea călătorilor americani) și Hoi An, Vietnam (cu o creștere de 284% la nivel global) cunosc un boom, probabil datorită ofertelor culturale unice și oportunităților de aventură pe care le oferă.
Care sunt cele mai populare excursii din acest an
Printre cele mai populare excursii din acest an se numără vizitarea Sagrada Familia din Barcelona, plimbarea cu caiacul prin pădurea tropicală El Yunque din Puerto Rico și chiar o plimbare cu balonul cu aer cald deasupra orașului Interlaken, Elveția.
Emergența exploratorului
GetYourGuide identifică o nouă specie de călător - "Exploratorul" - care cheltuiește mai mult pe experiențe, face călătorii mai lungi și călătorește mai des. Acești turiști de mare valoare alimentează economia experienței.