Klaus Iohannis este cel mai cunoscut politician din țară, o arată un sondaj realizat de INSCOP. În topul notorietății, președintele României este urmat de două femei. Haideți să vedem cum arată clasamentul.
Potrivit sondajului, 99,2% dintre persoanele chestionate au auzit de Klaus Iohannis. Surpriza vine însă de la următoarele două locuri. O prezență constantă pe scena politică din țară în ultimii 25 de ani, Gabriela Firea ocupă locul al doilea în topul notorietății, cu 94%.
La o distanța de doar 0,5 procente se clasează Diana Șoșoacă, un politician activ în social media.
Numele lui Mircea Geoană, actualul secretar general adjunct al NATO, este cunoscut de 93,3% dintre românii chestionați, urmat de Marcel Ciolacu. Premierul are o notorietate de 92,5%.
De asemenea, 87,7% dintre respondenți au auzit de fostul premier, Nicolae Ciucă, iar 84,9% de liderul AUR, George Simion.
Procurorul șef al Parchetului European, Laura Codruța Kovesi, are o notorietate de 80,7%, urmată de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu 72,9%. La distanță mare în topul notorietății se clasează ministrul de Interne, Cătălin Predoiu. Doar 55,7% din cei intervievați au auzit de politicianul liberal.
Mai puțin de jumătate dintre respondenți au auzit de Elena Lasconi, 41,1%. E posibil însă ca notorietatea primarului din Câmpulung Muscel să mai fi crescut între timp. Sondajul a fost realizat înaintea scandalului provocat de votul său la referendumul privind familia tradițională.
Director INSCOP: ”Notorietatea liderilor politici este primul indicator relevant”
”Notorietatea liderilor politici este primul indicator relevant pentru evaluarea capacității unui lider politic de a candida în alegeri. Clasarea președintelui Klaus Iohannis pe primul loc, cu 99% dintre respondenți care declară că au auzit de președintele României, nu este o surpriză.
Nici plasarea pe locul al doilea a Gabrielei Firea, fostul primar general și o personalitate activă în spațiul public în ultimii douăzeci și cinci de ani nu surprinde. Pe de altă parte, faptul că 93.5% dintre respondenți declară că au auzit de Diana Șoșoacă arată capacitatea de viralizare a mesajelor ultra-radicale. O notorietate ridicată nu înseamnă însă automat și un nivel de încredere mare. Pe de altă parte, o notorietate medie sau mică, dincolo de dezavantajul implicit, oferă și oportunitatea construirii favorabilității pe termen lung, a afirmat Remus Stefureac – director INSCOP Research.
Sondajul INSCOP a fost comandat de News.ro și a fost realizat prin interviuri telefonice pe un eșantion de 1.100 respondenți de peste 18 ani, în perioada 23 octombrie – 2 noiembrie. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.