Magazinele din Japonia au „angajat” roboți care să se ocupe de aprovizionare. Este soluția pe care minimarketurile au găsit-o în lipsa angajaților. Roboții au grijă ca rafturile să fie mereu pline.
Acest magazin din Tokyo are o nouă.. mână de ajutor. Brațul robotului apucă sticla de suc sau de ceai din zona de depozitare și o așează pe raft.
Jin Tomioka, directorul executiv al firmei care a creat robotul: „Vrem să automatizăm toate joburile repetitive, joburile plictisitoare făcute de oameni. Aceasta este direcția spre care ne îndreptăm.”
Roboții lucrează șapte zile din șapte în 300 din cele 16.000 de magazine FamilyMart din Japonia. Datorită inteligenței artificiale, știu întotdeauna ce produse lipsesc de la raft.
„Noii angajați” sunt capabili să facă o mie de mutări pe zi și suplinesc lipsa angajaților. Din cauza îmbătrânii populației, Japonia se confruntă cu un deficit de forță de muncă.
Tomohiro Kano, Director Executiv FamilyMart: „Roboții au început deja să reumple băuturile, astfel încât personalul nu trebuie să facă această muncă, iar programul de lucru este astfel mult mai eficient.”
Roboții au fost creați de o companie japoneză, dar prețul de vânzare nu a fost dezvăluit. În cazul în care au nevoie de "asistență", aceștia pot fi controlați de la distanță, cu ajutorul ochelarilor de realitate virtuală.