Alphabet, compania-mamă a Google, și-a avertizat angajații în legătură cu modul în care trebui să folosească roboții de chat dotați cu inteligență artificială, inclusiv propriul chatbot Bard, în contextul în care promovează această noua tehnologie la nivel mondial, au declarat patru oficiali citați de agenția Reuters.
Compania mamă a Google și-a sfătuit angajații să nu introducă materiale ce conțin informații confidențiale în chatboții cu inteligență artificială, au explicat sursele citate de Reuters. De altfel, reprezentanții Alphabet au confirmat informația, făcând referire la politica privind protejarea datelor.
Chatboții, precum Bard și ChatGPT, sunt programe ce dispun de inteligență artificială generativă. Această tehnologie le permite utilizatorilor să converseze cu roboții de chat care generează răspunsuri în funcție de solicitări.
Aceste conversații pot fi citite de evaluatori, iar cercetătorii au descoperit că inteligența artificială ar putea reproduce datele pe care le-a asimilat deja, generând astfel un risc de scurgere de informații.
De altfel, conducerea Alphabet și-a avertizat inginerii IT să evite folosirea directă a codurilor pe care chatboții le pot genera, notează sursa citată.
Mai mult, reprezentanții companiei au precizat că chatbotul Bard poate face sugestii nedorite de coduri, dar, cu toate acestea, ajută programatorii. Totodată, compania Google a anunțat că vrea să fie transparentă în ceea ce privește limitările tehnologiei sale.
Temerile relevă modul în care Google vrea să evite producerea de prejudicii comerciale de către software-ul pe care l-a lansat pentru a concura cu ChatGPT. Miza competiției dintre Google și OpenAI și Microsoft, companiile care sprijină ChatGPT, este reprezentată de investiții de miliarde de dolari și de venituri din publicitate și cloud din noile programe de inteligență artificială.
Companiile care le blochează angajaților accesul la ChatGPT
De asemenea, prudența manifestată Google a devenit un standard de securitate pentru corporații, care își avertizează angajații cu privire la folosirea roboților de chat disponibile pe Internet.
Numeroase companii din întreaga lume au aplicat restricții pentru a împiedica accesarea chatboților cu inteligență artificială. Printre acestea se numără Samsung, Amazon.com și Deutsche Bank, au declarat reprezentanții acestor companii pentru Reuters.
În luna ianuarie, aproape 43% dintre angajați au folosit ChatGPT sau alte programe dotate cu inteligență artificială, de cele mai multe ori fără să-și informeze șefii, arată un sondaj realizat de site-ul de networking Fishbowl, realizat pe un eșantion de aproape 12.000 de repondenți, inclusiv de la companii de top din SUA.
în februarie, Google le-a transmis angajaților care îl testau chatbotul Bard înainte de lansare să nu-i introducă informații interne, conform Insider. În prezent, Google lansează Bard în peste 180 de țări și în 40 de limbi ca o trambulină pentru creativitate, iar avertismentele sale se extind și la sugestiile de cod.
Google a declarat pentru Reuters că a purtat discuții detaliate cu Comisia pentru protecția datelor din Irlanda și răspunde întrebărilor autorităților de reglementare, după ce publicația Politico a relatat marți că firma a amânat lansarea lui Bard în UE în această săptămână, în așteptarea unor informații suplimentare despre impactul chatbotului asupra vieții private.