Cu multe lipsuri în zona de infrastructură, dar în plină campanie electorală, guvernanții știu că este momentul promisiunilor.
În viitor vom avea de toate, autostrăzi, drumuri expres. În realitate, realizările sunt altele. Speranța pentru autostrada construită pe câmpie rămâne realizabilă, dar cea spre munte - doar un vis îndepărtat.
Mergem pe șantierul de la Mogoșoaia. Aici, pe o porțiune de câteva sute de metri, între Centură și zona parcului din localitate, autoritățile au promis că șoseaua va fi extinsă de la 2 la 4 benzi. Panourile de drum în lucru au apărut, devierile de trafic s-au făcut, dar muncitorii aproape că lipsesc.
Deși șantierul pare mai mult abandonat, oficialii ne liniștesc.
”S-a deviat o bandă pe sensul spre Buftea pentru realizarea pasajului subteran. Acum se relocă utilitățile pentru a se construi pasajul dar și la relocare se redirecționează traficul dar volumul nu este așa de vizibil dar se lucrează pe tot amplasamantul. Anul viitor, în luna august, cel târziu în septembrie, vrem să începem școlile cu lucrarea finalizată.”, a declarat Ionel Scrioșteanu.
Domeniul infrastructurii a fost mereu în urma vremurilor. Voalat o recunosc și oficialii.
Ne mutăm pe A7. Oficialii spun că treptat, loturile vor fi date circulației. Fără probleme. Urmează o nouă inaugurare.
”Încă 32 de kilometri din această autostradă de lângă Buzău- RM Sărat, spre Focșani, săptămâna trecută am mai dat în circulație un lot de 11km, iar în luna decembrie, în jur de 15-20 decembrie dăm în trafic lotul 3 astfel încât, între Buzău și Focșani să avem 82 de km de autostradă.”, a adăugat Ionel Scrioșteanu.
Dacă autostrada spre Moldova ar trebui să fie în lucru fără probleme majore, speranța că mergem spre munte pe autostradă este una nereală.
”Comarnic-Brașov - o autostradă care costă mult, vreo 4 miliarde. Am ajuns mai jos un pic pe 160 de km să plătești 4 miliarde e cam mult. Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 și să se intre execuție, licitație, proiectare și execuție,anul vitor. + Ați trecut proiectul în programul de guvernare? Am trecut chestiuni de realitate daca s-ar intra azi sau mîine Ploiești Bv, ar fi imposibil să termini în 2028 ar însemna că cineva minte dacă zice asta.”, a spus Grindeanu.
Oficialii admit însă că o infrastructură modernă este vitală într-un context economic fragil.