Operatorul Tunelului Mânecii, Getlink, a oferit 50 de milioane de euro pentru a încuraja mai multe companii să lanseze noi servicii feroviare pentru a distruge monopolul Eurostarului, conform Financial Times.
Compania franceză, cunoscută anterior sub numele de Groupe Eurotunnel, administrează și operează infrastructura Tunelului Mânecii, precum și trenurile de pasageri și de marfă LeShuttle. De multă vreme, Getlink militează pentru lansarea mai multor operatori, considerând că există un potențial semnificativ de creștere pentru serviciile feroviare.
Directorul general al Getlink, Yann Leriche, a declarat pentru Financial Times: "Avem mult spațiu, inclusiv în perioadele de vârf. Cred că există potențial pentru mai multe trenuri de mare viteză și trenuri de marfă." Leriche a declarat pentru Financial Times că el crede că tunelul are capacitatea de a găzdui 1.000 de trenuri pe zi, dar în prezent este utilizat doar de aproximativ 400.
Potrivit lui Leriche, cel puțin cinci companii și-au exprimat un interes serios în lansarea de noi servicii feroviare de pasageri, inclusiv Virgin Group a lui Sir Richard Branson, start-up-ul olandez Heuro și Evolyn, un proiect condus de spanioli susținut de familia Cosmen, o familie de industriași miliardari care sunt investitori în compania britanică de transport public internațional Mobico.
Financial Times raportează că Getlink va oferi un stimulent financiar de 50 de milioane de euro pe parcursul următorilor cinci ani pentru a încuraja noii operatori și pentru a compensa costurile inițiale ridicate.
Lansarea unui nou serviciu feroviar de pasageri a fost mult timp considerată complicată și costisitoare, de exemplu, din cauza necesității de a utiliza trenuri modificate care să respecte regulile stricte de siguranță ale tunelului.
Potrivit lui Leriche, unele dintre cele mai mari obstacole au fost depășite și costurile au fost reduse după ce trenurile TGV de la Alstom au fost certificate pentru a circula prin tunel.
Operatorul are mari speranțe că, pe lângă rutele actuale ale Eurostar din Londra către Paris, Bruxelles și Amsterdam, există o cerere pentru patru milioane de călătorii de pasageri din Germania și Elveția.