Muzică, streetwear și fashion, deja știți că sunt strâns legate, mai ales când vorbim de creatorii cu un impact puternic în moda vremurile noastre. Este și cazul lui Nigo, directorul creativ al casei de modă Kenzo, care este printre primii designeri care au arătat că hainele de lux nu trebuie să fie neapărat elegante.
Nigo este un designer din Japonia, cunoscut și iubit pentru hainele cu imprimeuri, logouri mari si culori puternice. Nu se specializează pe rochii de ocazie sau costume haute-couture ci pe jachete din blug, pantaloni de trening și hanorace, adică toate piesele care sunt acum trendy.
Are legături și cu lumea muzicală, este prieten cu Pharell Williams și Kanye West. Și nu numai atât: creatorul este face parte din Teriyaki Boyz, o formație de hip-hop japoneză, trupă înființată în 2005.
Cum a pornit la drum și de unde succesul?
În 1993, a început să vândă tricouri și hanorace sub brandul A Bathing Ape, care au devenit extrem de populare în Japonia. BAPE este și în ziua de azi un simbol în moda streetwear.
Apoi, succesul a venit în 2002 când a lansat o pereche de sneakerși care semănă cu Air Force 1. Iar de acolo, a urmat o pantă ascendentă .În 2005 a deschis primul magazin BAPE în Statele Unite iar apoi a venit un parteneriat cu Pharell Williams în care a scos tricouri și hanorace care i-au cucerit pe americani. A demonstart că luxul nu însemnă haine elegante, ci pot fi și piesele basic, care merg purtate zi de zi. Hainele erau fabricate în Japonia și veneau cu prețuri piperate.
A urmat și o colaborare cu Louis Vuitton pentru un model de ochelari de soare iar în 2010 a lansat un nou brand: Human Made, care a adus și o schimbare de design iar Nigo a decis să renunțe la culorile puternice și la logouri. A venit cu o abordare mai simplistă.
Colaborare cu Virgil Abloh
În 2014 a fost numit director creativ pentru linia de tricouri Uniqlo, iar în 2020 a lansat o colaborare cu regretatul Virgil Abloh pentru Louis Vuitton. Colaborarea a întărit și mai tare legătura dintre streetsyle și luxury.
În 2021 a dat lovitura: a fost numit director de creație pentru cunoscuta casă de modă Kenzo, după moartea lui Kenzo Takada, fondatoorul brandului. Urmează să vedem în ce direcție va duce viziunea creativă a casei de modă.
Nigo nu vorbeste prea bine engleza, și folosește un traducător la fiecare interviu.