Mai multe companii aeriene care au vândut deja bilete pentru curse din perioada următoare sunt în poziția de a nu le putea onora. Avertismentul vine de la Protecția Consumatorului.
70.000 de pasageri s-au confruntat în ultima perioadă cu întârzieri sau anulări de zboruri
În cadrul celor aproximativ 30.000 de zboruri zilnice din Europa se acumulează peste 120.000 de minute de întârziere la fiecare 24 de ore. Situația ține deja de cel puțin două săptămâni, potrivit datelor Organizației Europene pentru Siguranța Navigației Aeriene.
Pasager: „După 12 ore am ajuns în București. Tragedie nu a fost așa de multă, trebuie să vezi pozitiv.”
Pasager: „Peste tot este o criză generală și trebuie să le acceptăm. E o criză mondială. Fiecare trebuie să își aducă aportul.”
Pasager: „Nu ne mai e teamă de nimic.”
Pasagerii păgubiți au de recuperat peste 10 milioane de euro
Potrivit Protecției Consumatorilor, pasagerii păgubiți au de recuperat peste 10 milioane de euro, în total, de la companiile aeriene. Cei care s-au confruntat cu întârzieri sau cu anulări de zboruri pot cere, pe lângă despăgubiri, rambursarea totală a costului biletului sau a restului cheltuielilor pe care le-au avut ca urmare a situației create pe aeroporturi.
Adina Vălean, comisar european transporturi: „Dacă nu primesc un răspuns de la linia aeriană, să știe să se îndrepte către Protecția Consumatorului din țara respectivă și dacă nu, chiar și la nivel european. Există un birou de Protecția Consumatorului European.”
Între 1 aprilie și finalul lunii iunie, cele mai aglomerate 10 aeroporturi din Europa au anulat peste 64.000 de zboruri și s-au strâns zeci de mii de minute de întârziere, la nivel european.
În ultima săptămână s-au acumulat întârzieri de 17.500 de minute pe aeroportul Otopeni. De la începutul anului, spune Compania Națională de Aeroporturi București, 7.000 de zboruri au avut de suferit. Au avut întârzieri de 30 de minute, în medie.