În curând, garderoba noastră va avea o nouă formă: digitală. Industria modei ține pasul cu noile trenduri iar hainele disponibile doar în format electronic au devenit extrem de populare. Ele se vând și ca NFT-uri, o rochie ajungând chiar la 9.500 de dolari.
Așadar, dacă îți cumperi haine doar pentru o ședință foto, aceste piese vestimentare digitale sunt soluția ideală. Ele nu există în viața reală, însă pot fi adăugate peste pozele sau videoclipurile cumpărătorului.
Metaverse Fashion Week, primul show de modă digital
În acest an, a avut loc prima prezentare de modă dedicată exclusiv hainelor digitale: Metaverse Fashion Week . Creatorii și-au expus hainele în cadrul evenimentului, ba chiar au făcut o variantă digitală a colecțiilor pezentate pe podium.
Modă digitală este mult mai creativă și în termeni de specialitate, mai futuristă decât cea de zi cu zi. Fiind vorba despre creații digitale, designerii se pot juca cu linii, culori, lumini și fluiditatea piesei.
Acest segment al industriei de modă crește rapid. Din ce în ce mai mulți creatori de content și influenceri își doresc să apeleze la piese vestimentare digitale, pentru conținut pe platformele sociale. Un studiu recent, publicat de Virtue, arată că 95% dintre cei 3000 de participanți sunt interesați să cumpere haine digitale.
Hainele digitale, viitorul modei
Un mare avantaj al acestor colecții sunt prețurile. Una dintre cele mai cunoscute platforme de digital fashion, Dress-X, vinde haine cu aproximativ 20 dolari bucata. Tot ce trebuie să faci este să încarci poza în care dorești să porți respectiva haină, iar platforma te va îmbrăca automat în piesa aleasă.
Fondatorii platformei Dress-X au explicat că moda digitală este viitorul industriei: „Dacă vrem haine rapid, trebuie să fie digitale”. Ei au mai spus și că îmbrăcămintea de acest gen mai aduce un mare avantaj: este sustenabilă. Crearea unei piese digitale produce cu 95% mai puține emisii de carbon decât o haină normală, au explicat fondatorii Dress-X.
Piesele vestimentare, vândute și ca NFT-uri
Există și o piață de lux, unde hainele digitale sunt vândute ca NFT-uri. Piața de crypto-colecții valorează peste 200 de miliarde de dolari, arată Forbes, iar piesele vestimentare digitale vor duce garantat la o creștere a acestui segment.