Închirierile caselor tematice a intrat în tendințe în ultima vreme. Casa Barbie de pe Airbnb din Malibu, Hobbiton din Noua Zeelandă și cele mai recente camere inspirate de Willy Wonka de la Booking.com din Los Angeles și New York City sunt exemple de cazări tematice, potrivit skift.
Adesea clasificate ca "sejururi unice" în scopuri de date, acestea devin o subcategorie de sine stătătoare.
Orlando - Tărâmul tematic al Disney, Universal
Să începem cu Orlando. Kissimmee, Florida, care se află la 30 de minute la sud de Orlando, cu peste 30.000 de case de vacanță, este prezentată ca fiind capitala mondială a caselor de vacanță.
"Închirierile tematice te plasează în vârful categoriei și te folosești de banii de marketing ai Universal Studios, Disney și SeaWorld pentru a aduce oameni în zonă, iar proprietatea ta se află în top și este închiriată", a declarat Josh Luttrell, cofondator al Home Theme Orlando, specializat în renovări tematice.
Oliver Wallace, directorul general al Shine Villas, care gestionează 100 de proprietăți în Disney World și în jurul acestuia, recunoaște beneficiile din Orlando.
"Este o piață foarte aglomerată, cu aproximativ 60.000 de proprietăți de închiriere de vacanțe", a declarat Wallace.
"Așa că le spunem proprietarilor că vor fi pline de Crăciun, de Ziua Recunoștinței și în vacanța de primăvară. Orlando nu are niciodată cu adevărat un sezon secundar, deoarece vremea este minunată, iar aici avem stațiuni construite care pot fi folosite doar pentru închirieri pe termen scurt, deservind destinația familială a parcurilor tematice din Orlando."
Disney, fabrică de bani pentru investitori
Dacă vă întrebați cum sunt aceste închirieri tematice pentru afaceri, haideți să le împărțim: Casa Barbie din Malibu, deținută de o proprietate privată a unei familii, pe care Airbnb a listat-o pentru o perioadă limitată în această vară, poate fi evaluată la 10 milioane de dolari datorită legăturii sale cu păpușa iconică, potrivit Ruby Home, o firmă imobiliară de lux din California.
Aceste închirieri sunt bune și pentru branding: Casa Barbie a fost cel mai popular anunț al Airbnb, cu peste 250 de milioane de impresii pe rețelele sociale.
De aceea, Luttrell crede că închirierile tematice reprezintă o clasă de active separată. El a remarcat că unele proprietăți gestionate de firma sa au avut un grad de ocupare de 100% chiar și pe o piață în scădere.
Cazările tematice, menite doar pentru închiriat și nu pentru locuit
Pe o piață care devine din ce în ce mai aglomerată, ștacheta pentru ceea ce este unic și diferit se schimbă constant. În 2022, Airbnb a investit 10 milioane de dolari în "clădiri absurde" cu forme de toate felurile, de la un melc gigantic fosilizat până la o felie de brânză.
Unicitatea vine la un preț pe care doar câțiva și-l pot permite.
Atât firmele lui Luttrell, cât și cea a lui Wallace gestionează proprietăți tematice pentru investitorii care le cumpără. Și amândoi lucrează exclusiv cu investitori care sunt pregătiți să plătească prețul.
"Aproape fiecare casă pe care am renovat-o nu este un loc unde se poate locui cu o familie", a spus Luttrell. "Acestea sunt 100% proprietăți de investiții menite să fie închiriate și niciodată să fie locuite de cei care le dețin."