Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce este "permisul de cafea" și de ce a luat amploare în lumea angajaților cu program hibrid

Pe măsură ce companiile emit ordine de revenire la birou, unii angajați încearcă o nouă soluție numită “coffee badging (legitimație pentru cafea)”.

Având în vedere că majoritatea companiilor le spun lucrătorilor să se prezinte cel puțin o parte din săptămână - iar unele companii chiar cântăresc o revenire la un mandat general de cinci zile la birou - angajații devin vicleni în ceea ce privește timpul în care stau efectiv acolo.

”Permisul pentru cafea” este o modalitate prin care angajații își îndeplinesc obligațiile de la birou, dar petrec cât mai puțin timp posibil acolo. Iată cum funcționează: Angajații vin la serviciu pentru o scurtă discuție și o cafea.

Când consideră că și-au câștigat insigna imaginară de prezență, pleacă. Scopul jocului este de a fi văzut.

Conceptul a fost popularizat de compania de videoconferințe Owl Labs, care a constatat că mai mult de jumătate (58%) dintre angajații hibrizi recunosc această practică. Studiul 2023 a chestionat 2.000 de lucrători cu normă întreagă din Statele Unite.

Acesta a constatat că bărbații erau mai predispuși să se prezinte și să plece mai devreme (62%) decât femeile (38%).

Generația Millennials este cea mai predispusă să facă acest lucru, urmată de Genenerația X, apoi de Generația Z și, în cele din urmă, de baby boomeri.

De ce a luat acest concept avânt

Ascensiunea insignelor de cafea și a altor limbaje de la locul de muncă este mai mult decât o serie de observații istețe ale locului de muncă de astăzi: aceste tendințe surprind angajații care încearcă să păstreze flexibilitatea pe care au dobândit-o brusc în timpul pandemiei COVID-19.

Distinct de demisia în liniște, demisia zgomotoasă sau renunțarea telefonică acasă, coffee badging este o formă de prezenteism din partea lucrătorilor hibrizi cărora nu le place să li se ordone să vină la birou în anumite zile ale săptămânii.

De la schimbarea tectonică a pandemiei, lucrătorii au devenit mult mai pretențioși cu privire la modul în care își petrec timpul. Ei au devenit conștienți de faptul că deplasările lungi reprezintă ore pe care nu le pot recupera niciodată.

Dar acum, angajații riscă să piardă o parte - sau chiar toată - această putere, deoarece companii precum Barclays se pare că iau în calcul o revenire la mandatele de birou cu normă întreagă.

De asemenea, legitimația de cafea este practicată de angajații care se simt prea ocupați pentru discuții spontane la birou. Oamenii se simt mai puțin înclinați să facă Facetime cu colegii atunci când sunt copleșiți; fiecare întâlnire este mai mult timp vinovat petrecut departe de acel raport pe care trebuie să-l termini cu disperare.

Amestecarea muncii de la distanță cu cea de la birou a făcut ca mulți angajați să se simtă mai puțin conectați la locul de muncă. De asemenea, angajații raportează că se simt epuizați și epuizați de birou. Doar 31% dintre angajații cu vârsta sub 35 de ani au declarat că se simțeau bine la locul de muncă anul trecut, potrivit unui nou raport anual privind forța de muncă la nivel mondial realizat de firma de analiză Gallup.

În plus, proliferarea noilor instrumente de lucru adaugă presiune. Trecem de la o aplicație la alta și de la un site la altul de sute de ori pe zi. Acest "impozit al comutației", așa cum a fost numit - mai bine cunoscut printre psihologi sub numele de "schimbarea contextului" - face dificilă concentrarea și, în timp, ne stresează.

Lucrul de acasă în timpul pandemiei a dat, de asemenea, lucrătorilor noi așteptări în ceea ce privește optimizarea timpului: a devenit rapid evident că oamenii pot fi productivi fără să meargă la birou.

Mai mult, podcast după podcast care celebrează potențialul aproape mistic al mentalității de optimizare nu a făcut decât să ridice mai sus ambițiile în ceea ce privește stăpânirea programelor.

Cum reacționează angajatorii

Dar gândiți-vă și la angajatorul care plătește o chirie mare pentru un birou pe jumătate gol. Gradul scăzut de ocupare și prezența fragmentată sunt cauze majore ale reducerii dimensiunii companiilor.

Liderii care se prind de răufăcătorul de cafea ar putea pur și simplu să îi ordone acestei persoane să se întoarcă cu normă întreagă la birouri.

Dar există și alte opțiuni pe care liderii le pot explora. Ce ziceți de o vineri liberă ocazională pentru a-i ajuta pe angajați să se detensioneze? Unele locuri de muncă testează această idee.

Altele fac un pic de "peacocking la birou", ceea ce presupune ca locul de muncă să se simtă foarte bine - gândiți-vă la bucătării aprovizionate și canapele de pluș - pentru a-i atrage pe lucrători să rămână mai mult timp.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE