„Călătorie activă” nu are o definiție unică. Ar putea însemna drumeții, e-bike prin Europa pe noile poteci EuroVelo sau încercarea de skyrunning.
Factorul care unește este dorința globală de evadari active după pandemie. Trecerea seismică către munca de acasă înseamnă că milioane de oameni sunt mai sedentari în viața lor de zi cu zi.
Un sondaj realizat de Statista arată că aproape 30% dintre oameni se așteaptă ca munca la distanță să devină realitatea lor permanentă, în timp ce alți 36% își imaginează un viitor al muncii hibride.
Cu acest mediu de lucru nou, limitat în casă, angajații de la distanță caută vacanțe active care să le permită să facă mișcare în timp ce se bucură de natură în timpul lor liber.
Iată cum se va contura această tendință de călătorie în 2023.
Călătoriile de aventură vor fi adaptate pentru nevoile mai multor generații
Rezervarea călătoriilor de aventură va deveni o modalitate logică pentru profesioniștii care vor să se bucure de exerciții și mișcare în viața lor, în 2023.
„Călătorii caută echilibru, iar a fi activ face parte din asta”, spune Jimmy Carroll, co-fondator al companiei de călătorii de aventură, Pelorus.
„Hotelurile încep să se predea acestei mentalități și au adăugat în pachetele de cazare cursuri de yoga, trasee de alergare sau trasee de drumeții pe proprietăți, ceea ce ajută la propagarea acestei tendințe”, a adăugat el, potrivt Euronews.
Firma Pelorus este specializată în călătorii experiențiale și expediții cu iahturi. Jimmy și co-fondatorul Geordie Mackay-Lewis sunt foști căpitani ai armatei britanice care își folosesc pregătirea militară pentru a organiza experiențe de călătorie de lux și aventuri personalizate.
Cu buget limitat de vacanță, angajații trebuie să își echilibreze dorința de a călători activ cu alte priorități, cum ar fi întâlnirea cu prietenii și familia. Acest lucru provoacă companiile de turism precum Perolus să se adapteze la diferite vârste și abilități.
„Am observat o creștere a călătoriilor în grup, fie că sunt familii cu mai multe generații sau grupuri de prieteni care sărbătoresc o ocazie”, spune Jimmy.
El observă că acest lucru necesită activități și acomodari care să atragă toți membrii familiei . „În călătoriile noastre] fiecare membru al familiei poate face activități în ritmul său, cu mai mulți ghizi, permițând satisfacerea tuturor nivelurilor și intereselor de fitness”, spune el.
„Proprietăți precum Ferma Deplar din Islanda sau Sweet Bocas din Panama sunt unele dintre preferatele noastre pentru vacanțele pline de acțiune cu copiii în urmă.”
Vor apărea oportunități noi și interesante pentru călătorii active
Piața mai mare a călătoriilor de aventură este deja pe o traiectorie ascendentă. La începutul acestui an, un raport al cercetătorului de piață Next Move Strategy Consulting a estimat că piața globală a turismului de aventură valora 288 milioane USD (290 milioane EUR) în 2021, dar a estimat că va crește la 2,8 miliarde USD (2,8 miliarde EUR) până în 2030.
Pe măsură ce călătorii încearcă să-și depășească limitele ieșind din pandemie - atât fizic, cât și mental - se deschid noi nișe de aventură. Vacanțele de mers pe jos și cu bicicleta vor deveni mai populare. Pe piață apar deja itinerarii axate pe natură, cu elemente active.
Tim subliniază schimbarea bruscă a vârstei medii ale clienților. Cu doar cinci ani în urmă, acest lucru a fost denaturat către cei peste 60 de ani.
„Vedem profesioniști din gama de 35-55 de ani care se apropie de sportul navigației și primim o mulțime de familii care sunt încântate să învețe cum să navigheze, astfel încât să se poată îmbarca în propriile lor aventuri navigabile.”
Călătoriile active vor câștiga avânt pe parcursul anului viitor
Călătoria activă își va întări poziția în 2023. Este posibil ca hotelurile și operatorii de turism să ofere experiențe personalizabile care profită de activitățile în aer liber la ușile lor.
De la scufundarea în aparece până la abordarea variantei României la El Camino de Santiago, călătorii de diferite vârste, vor căuta noi modalități de a explora în mod activ lumea.