În 2023 multe dintre cele mai importante case de modă din lume și-au prezentat noile colecții în Seul, care devine ușor, dar sigur, capitala modială a modei. Asta se datorează și membrilor trupei de kpop BTS, care au devenit ambasadori ai celor mai importante case de modă din lume.
Evoluția muzicală BTS este reflectată atât prin stilul unitar al trupei, cât și prin cel individual al celor șapte membri. Iar ARMY, au observat fără dar și poate această transformare. Au trecut de la băietii care doar ce debutaseră pe scenă și încercau să imite moda vremii la niște fashion idols care nu se tem să spargă barierele sociale care ne impun cum și cu ce să ne îmbrăcăm. Oana, fan BTS ne explică evoluția tinerilor:
Oana: Dacă la început încercau să pară mai duri, cu timpul au devenit mai soft. La fel și în alegerile vestimentare. Au ales o imagine mult mai caldă, mult mai plăcută, mult mai apropiată (n.r. de fani). Nu le-a fost teamă să aleagă, de exemplu, culori pastel sau roz, chiar și în aparițiile pe scenă sau în aparițiile din clipurile muzicale. De exemplu, în „Boy With Luv”, la un moment dat îi vezi pe toți îmbrăcați în roz, ceea ce poate să deschidă anumite discuții. Anumiți oameni pot să spună: Sunt bărbați, de ce poartă roz sau de ce poartă fuste sau de ce se îmbracă într-un anume fel?
Da, BTS au purtat fuste, culori feminine, fără vreo jenă. Asta pentru că ei ne spun că nu haina îl definește pe om și că vestimentația este o alegere personală, care nu trebuie să fie impusă.
Oana: BTS întotdeauna și-a încurajat fanii să fie ei înșiși. Asta înseamnă și în alegerile vestimentare. Nu te oprește absolut nimeni să te îmbraci așa cum simți. Până la urmă suntem singurii care putem alege în fiecare zi cum să arătăm, ce stil să purtăm. Este culmea, din punctul meu de vedere, să te oprești la un anumit stil sau la o anumită culoare pe baza genului - femeie sau bărbat. Cred că ne încurajează și prin alegerile pe care le fac ei în general în viața de zi cu zi să fim liberi, să ne bucurăm pur și simplu de viață.
Parteneriate cu cele mai importante case de modă de lux din lume
Aceasta abordare le-a adus și parteneriate importante cu cele mai cunoscute case de modă: atât individual, cât și unitar. Împreună au colaborat cu Louis Vuitton pentru una dintre ultimele colecții a lui Virgil Abloh – brand pentru care sunt în continuare ambasadori. Individual, au lucrat cam cu toate numele mari de pe piață: Dior, Calvin Klein, Tiffany and Co., Valentino, Bottega Veneta și Cartier. Iar tot ce au prezentat ei s-a vândut imediat, chit că vorbim de produse de zeci de mii de dolari. Cel mai bun exemplu este inelul Cartier care este acum sold out – la prețul de 29.000 de dolari. Asta pentru că fanii își doresc să fie cât mai aproape de ei, așa cum pot.
Oana: Dacă menționează vreun brand, a doua zi nu mai este găsit pe rafturi. Nu contează ce este: mâncare, haine, articole de orice fel. Atâta timp cât fanii află că un membru sau toți membrii folosesc sau au folosit acel obiect, îl vor. Vor să fie cât mai aproape de ei. Vor să vadă ce folosesc și pe partea de skincare și pe partea de ce mănâncă.
Fanii sunt atenți la toate produsele folosite de băieți: nu doar la haine
Partea surprinzătoare este că Oana nu vorbește doar de produsele pe care sunt plătiți să le promoveze, ci și de articolele care apar în live-urile membrilor de pe rețelele de socializare. De multe ori, acestea sunt blurate tocmai pentru a ascunde respectivul brand și a nu face reclamă mascată. Dar nicio grijă, pentru că fanii caută orice amănunt pentru a descoperi produsele folosite de BTS.
Iar fanii sunt inspirați de alegerile vestimentare a celor șapte tineri și încearcă, pe cât posibil, să introducă în garderoba personală elemente din stilul BTS:
Oana: Întotdeauna am admirat cum se îmbracă bias-ul meu, Taehyung. La început, evident, a încercat stiluri care poate nu i s-au potrivit, însă cu timpul a devenit foarte atras de partea aceasta elegantă. Îi place foarte mult să poartă costume, chiar și în situațiile în care poate nu se cere costum. Dacă toți ceilalți sunt casual și el este într-un costum, nouă, fanilor, nu ni se pare ciudat sau că ceva nu ar fi la locul lui, pentru că știm că asta este personalitatea lui.
El are și culoarea reprezentativă verde. Am împrumutat puțin chestia asta. Înainte nu purtam, nu m-aș fi văzut acum câțiva ani într-o cămașă de genul celei pe care o port acum sau cu astfel de pantaloni, dar pot să spun că am împrumutat o bună parte din stilurile lor sau din anumite accesorii pe care le poartă.
Ba mai mult, fanii își imprimă pe piele mici semne care să le amintească de BTS și de ajutorul pe care l-au găsit în versurile coreenilor.
Oana: Mi-am făcut un tatuaj cu BTS împreună cu prietena care m-a introdus în fandom. Este logo-ul de la unul dintre albumele lor care a mers pe ideea de love yourself. Am făcut inima îndreptată spre mine tocmai pentru că este un mesaj pentru mine. Îmi reamintește mereu că vreau să mă iubesc mai mult, că vreau să am mai multă grijă de mine. Sunt genul de om care are foarte multă grijă de cei din jur și încearcă foarte mult să ofere ceea ce poate nu a primit. Încerc cumva să-mi amintesc că și eu trebuie să-mi ofer exact același lucru.
BTS au luat cu asalt lumea modei, dar cel mai important servesc drept inspirație milioanelor de fani din întreaga lume, pe care îi îndemnă să fie ei însăși în tot ceea ce fac – inclusiv în alegerile vestimentare.