Șansa de a avea în garaj un exemplar Ferrari este un adevărat privilegiu. Cu atât mai mult cu cât mașina este una de colecție, cu o istorie aparte. Acesta a fost și cazul unui Ferrari vechi de 61 de ani, care a devenit al doilea dintre cele mai scump mașini ale acestei mărci vândute vreodată.
51,7 milioane de dolari au fost plătite la o licitație organizată de Sotheby's, în New York, pentru un model 330 LM/250 GTO, supranumit "Sfântul Graal" și care a fost fabricat în 1962. Un colecționar american din Ohio, Fred Leydorf, fost președinte al Clubului Ferrari din America, a avut-o în proprietate din 1985, iar acum are alt proprietar.
Ferrari 330 LM/250 GTO, vândut cu 51,7 milioane de dolari la o licitație
Prețul cu care a fost achiziționat acest Ferrari depășește precedentul record stabilit tot pentru un 250 GTO și care fusese vândut în 2018 cu 48 de milioane de dolari. Doar 36 de astfel de modele 250 GTO au fost construite între 1962 și 1964, însă acest exemplar are o valoare mai mare pentru că este singurul de tipul 250 GTO pilotat chiar de către cei de la Scuderia Ferrari, ceea ce îl face o adevărată legendă.
Toate celelalte Ferarri 250 GTO au fost conduse de piloți obișnuiți. Inițial, denumirea acestui exemplar era 330 LM (n.r.: Le Mans). Conversia sa la specificațiile 250 GTO presupune că acest șasiu este "singurul exemplar GTO care a fost echipat inițial cu un motor de 4 litri. Acest motor a fost construit cu arhitectura în stil Colombo, dar cu o cilindree crescută la aproape patru litri", au explicat cei de la Sotheby’s.
În același an, Mike Parkes și Lorenzo Bandini au pilotat acest Ferrari și în cursa de 24 de ore de la Le Mans, însă cei doi au abandonat din cauza unei explozii la motor. Acest Ferrari a ocupat locul secund în Campionatul Sicilian Hillclimb din 1965.
Mașina pe care ''o putem atinge, simţi şi asculta''
"Indiferent de ceea ce se întâmplă pe pieţele financiare, un automobil de un asemenea calibru este un obiect de colecţie, o ocazie unică în viaţa unui colecţionar'', a precizat reprezentantul casei de licitații, Michael Caimano, conform AFP. Acesta a comparat mașina cu o operă de artă pe care ''o putem atinge, simţi şi asculta''.
Această mașină, cu numărul de șasiu 3765, a devenit celebră după ce a câștigat, chiar în 1962, anul fabricării sale, cursa istorică "Le Mans Start", de 1.000 de kilometri, pe circuitul de la Nurburgring. Bolidul a ieșit pe locul secund la general. În 2011, la concursul de eleganță de la Pebble Beach, Ferrari 250 GTO a fost clasat pe locul secund. A câștigat un FCA Platinum Award, Coppa Bella Macchina la Cavallino Classic și a primit un Best of Show la Amelia Island Concours d'Elegance din Florida.
Modelul 250 GTO are un motor aspirat de 4 litri, care dezvoltă 390 de cai putere.
Recordul pentru o mașină vândută la o licitație în istorie a fost stabilit anul trecut. Este vorba despre un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe, din 1955, care a fost vândut pentru 142 de milioane de dolari.