Weekendul 10-11 iunie a reprezentat o bornă istorică în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Celebra competiție a sărbătorit aniversarea a 100 de ani și a fost câștigată de Ferrari, la clasa LMP1, pe superbul circuit de la Sarthe, în fața a peste 300.000 de fani.
Momentul a venit cum nu se putea mai bine pentru constructorul italian, care nu mai câștigase din 1965. De altfel, Ferrari nu a mai participat de 50 de ani la această întrecere. Totodată, victoria a fost a zecea pentru Scuderia Căluțului Cabrat în "clasicul francez", după o dispută spectaculoasă.
#Ferrari499P wins on debut at @24hoursoflemans.@AFCorse #WEC #LeMans24 #LeMansCentenary #FerrariHypercar
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) June 11, 2023
Read more ⬇️
Ferrari a câștigat cursa de la Le Mans, la a 100-a aniversare a competiției
La volanul noului Ferrari 499P Hypercar au urcat piloții Alessandro Pier Guidi, James Calado și Antonio Giovinazzi, iar bolidul cu numărul de concurs 51 a trecut linia de sosire cu un minut și 21 de secunde mai devreme față de echipajul de la Toyota GR010-Hybrid, format din Sebastien Buemi, Brendon Hartley și Ryo Hirakawa.
Pe locul al treilea s-a clasat Cadillac V-Series.R, pilotat de Alex Lynn, Earl Bamber și Richard Westbrook. Ferrari-ul cu numărul 51 a parcurs doar 342 de tururi, cele mai puține pentru un echipaj învingător, după anul 2001, când s-a impus Audi.
Cursa centenară nu a fost lipsită de evenimente. Au existat multe abandonuri, iar întrecerea a avut parte și de o neutralizare de aproape 3 ore, din cauza unor accidente. A și plouat torențial de câteva ori.
Ideea dezvoltării Ferrari 499 P a venit după filmul "Ford vs Ferrari"
În 1965, la precedenta victorie a celor de la Ferrari, protagoniști au fost piloții Masten Gregory și Jochen Rindt, la volanul celebrului 250 LM. Scuderia din Maranello a dominat acest circuit în anii 60, mai ales că a avut 5 victorii consecutive până în 1965, iar multă lume s-a întrebat de ce a revenit tocmai acum, mai ales că, în Formula 1, italienii se chinuie să fie competenți în ultimii ani.
Însă constructorul italian a vrut, practic, să-și arate supremația și la tehnologiile hibride incluse în mașinile de azi, iar 499P Hypercar s-a dovedit foarte fiabilă. Cu toate că pare greu de crezut, dezvoltarea noului model Ferrari a avut în vedere și celebrul film "Ford vs Ferrari", din 2019, nominalizat și la premiile Oscar. Iar strategia de dezvoltare a modelului a fost similară cu cea din film.
Povestea acelei pelicule se axează pe această mare rivalitate, când Ford a reușit să pună capăt dominației și supremației Ferrari, la cursa din 1966, cu celebrul GT 40. Drama din acel film, care a imortalizat pe peliculă realitatea din acei ani, a reușit acum să creeze un imbold impresionant în cadrul Scuderiei, pentru a găsi rețeta câștigătoare.
Ferrari 499P, aproape 1000 de cai putere "hibrizi"
Bolidul Ferrari 499P a luat naștere din experiența obținută în cursele GT, combinată cu cea din Formula 1, mai ales în ceea ce privește tehnologia hibridă. Totul a fost construit "în regie proprie", iar ceea ce reprezintă un mare plus este chiar șasiul de carbon. Mașina, care are în jur de o tonă, dezvoltă o putere combinată de 952 de cai putere.
- La cursă a fost și pilotul Scuderiei din Formula 1, Charles Leclerc, care a subliniat că ar dori să concureze și el, la un moment dat, la Le Mans.
- Pilotul român Filip Ugran (20 de ani), care a pilotat pentru Prema Racing, la clasa LMP2, a încheiat pe locul 16.