Compania chineză de social media TikTok intenționează să deschidă încă două centre pentru protecția datelor în Europa, a declarat vineri un oficial de rang înalt al companiei. Este o măsură care ar putea reduce îngrijorările legate de securitizarea datelor utilizatorilor și ar putea diminua presiunea de reglementare care planează asupra companiei din partea instituțiilor europene.
TikTok a încercat să asigure guvernele și autoritățile de control că datele personale ale utilizatorilor nu pot fi accesate de terți, iar Partidul Comunist Chinez sau orice altă entitate controlată de Beijing nu poate interveni asupra conținutului rețelei, informează Reuters.
Aplicația de distribuire de clipuri video scurte, deținută de compania chineză ByteDance, are ca obiectiv extinderea capacității sale de stocare a datelor în Europa, a declarat directorul general al TikTok pentru operațiuni în Europa, Rich Waterworth, într-o postare pe blog, potrivit sursei citate.
"Ne aflăm într-un stadiu avansat de finalizare a unui proiect cu un furnizor de servicii terț pentru deschiderea unui al doilea centru de date în Irlanda, în completarea centrului de date anunțat anul trecut", a spus acesta.
Datele utilizatorilor europeni, transferate până în 2024
"Purtăm discuții și pentru a înființa un al treilea centru de date în Europa pentru a veni și mai mult în întâmpinarea operațiunilor deja planificate în Irlanda. Datele utilizatorilor europeni ai TikTok vor începe să fie transferate în acest an, proces care va continua până în 2024", a precizat Waterworth.
Compania a declarat de curând că în UE s-a înregistrat o medie de 125 de milioane de utilizatori activi lunar în perioada august 2022 - ianuarie 2023, ceea ce o supune unor reglementări mai stricte ale Comisiei privind gestionarea conținutului online, norme cunoscute drept Digital Services Act (DSA).
Companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori sunt clasificate de către DSA drept platforme online foarte mari și sunt obligate să pună la punct un mecanism de gestionare a riscurilor, prin care să efectueze audituri externe și independente, să comunice rezultatele acestora cu autoritățile și cercetătorii și să adopte un cod de conduită.
Comisia Europeană a acordat platformelor online și motoarelor de căutare termen până la 17 februarie pentru a publica numărul lunar de utilizatori activi. Platformele online foarte mari au la dispoziție patru luni pentru a se conforma normelor sau riscă amenzi.