Moda este ciclică, iar trendurile revin întotdeauna. Așa că dacă privim un pic spre internet, spre influenceri și TikTok, vom observa, cu siguranță, că se poarta styling-ul Y2K.
Y2K înseamnă debutul acestui mileniu, al anilor 2000. O eră în care pantalonii largi, cu talie joasă, care lăsa buricul la vedere, făceau furori. La fel, accesoriile colorate.
Pentru unii, sunt haine de tristă amintire. Pentru noua generație trofeul momentului în goana după piese prin dulapul părinților.
Moda Y2K înseamnă tot ce se purta la finalul anilor ’90 și în zorii noului mileniu. O perioadă caracterizată prin logouri vizibile, blugi lăsați, culori puternice, genți micuțe, fuste mini și, în general, o strânsă legătură cu muzica pop.
Cele mai dorite piese Y2K
Britney Spears, Justin Timberlake, Crististina Aguilera și fie, Paris Hilton, are și ea vreo două melodii, au fost fashion icons pentru o generație întreagă. O altă sursă de inspirație: filmele. Legally Blonde (Blonda de la Drept) și Mean Girls sunt doar două dintre exemple.
Un moment definitoriu îl reprezintă o scenă din Clueless, în care Dan Hedaya o întrebă pe Alicia Silverstone, îmbrăcată într-un furou, cine spune că ceea ce poartă este o rochie. Ea răspunde zâmbind: Calvin Klein.
Printre brandurile la mare căutare în rândul maselor se numărău Tommy Hilfiger, Von Dutch ori Lacoste. Nu putem uita nici treningurile de catifea de la Juicy Couture, la fel de stylish ziua la piață și noaptea în club.
Toate aceste revin acum. Generația TikTok pare fascinată de piesele funky. Pe Tik Tok și Instagram hashtagurile #Y2kAesthetic și #Y2kFashion au peste 800 de milioane de vizualizări.
Geanta cu milioane de căutări pe rețelele de socializare
Una dintre cele mai căutate piese din anii 2000 este geanta Fendi baguette. Hashtagul cu acest nume #fendibaguette returnează 2.4 milioane de răspunsuri pe TikTok. Modelul a fost în topul căutărilor anul trecut.
Altfel, se poartă și hainele sport, doar ce am încheiat sezonul jachetelor college și am sărit direct în tricourile largi de baseball sau fotbal american. Vintage, dar și de prin colecții mass-market ori ale unor branduri celebre peste Ocean: Aime Leon Dore, de exemplu.
Acum chiar dacă părinții noștri, care au încercat pe propria piele moda acelor ani, n-ar îmbrățișa cu toată ființa lor ideea de a reveni la jeanși baggy ori sprâncene trasate cu carioca, există un mare avantaj al curentului Y2K: sustenabilitatea.
Tinerii își doresc piese originale și apelează la produse vintage, second-hand, pre-loved sau cum mai figurează pe etichetele tot mai creative. Ori poartă cu mândrie hainele părinților.