Conflictul din Ucraina va aduce scumpiri ale parfumurilor si cosmeticelor în România. Producătorii europeni spun că vor fi nevoiți să crească prețurile din cauza lipsei de materii prime și a creșterii prețurilor gazelor naturale.
Creșterea prețurilor la parfumuri și cosmetice se va resimți puternic din toamnă, consumul fiind mai scăzut în sezonul estival.
Sectorul global al cosmeticelor, în valoare de 500 de miliarde de dolari, folosește alcool derivat din cereale și sfeclă organică pentru a face parfumuri și uleiuri de floarea soarelui pentru a produce cosmetice. Acestea sunt toate culturi-cheie în Ucraina, de unde materialele nu mai pot fi aduse cu ușurință.
Și prețurile pentru ambalaje au crescut. Înainte de război, un flacon se vindea 0,75 euro, iar acum este 1,5 euro. Ambalajele din sticlă puneau probleme încă de anul trecut, din cauza cererii enorme pentru fiole de vaccin.
Primele scumpiri
Marile case de modă Bulgari, Salvadore Ferragamo, Dolce&Gabanna, Givenchy, Chanel și Dior au scumpit deja produsele cu până la 5% , asta după ce hârtia rigidă pe care o folosesc pentru a face cutiile de lux și-a dublat prețul.
Din punct de vedere al ingredientelor, cel mai afectat este pe alcoolul etilic din cereale, care este folosit în parfumuri, deodorante, soluții dezinfectante precum și anumite produse de skincare si machiaj. Va fi afectată și producția uleiului din floarea-soarelui, care este folosit în produse de igienă si skincare. Producția de farduri va fi mai puțin afectată.
În Europa, cele mai afectate vor fi produsele bio și naturiste și produsele populare. Cel mai puțin afectate vor fi produsele de lux și mărcile aparținând grupurilor dominante, cum ar fi L'Oreal, sau LVMH.