Gențile de lux și adidașii au devenit noile investiții în timp de criză. În ultimii ani tot mai mulți oameni se orientează spre acest segment al produselor de lux, pe care îl văd drept excelent mijloc de economisire.
Investițiile în produse de lux se amortizează rapid. Totul pornește de la o idee simplă: cererea este mult mai mare decât numărul produselor disponibile. Drept efect, valoarea lor nu se pierde, ci crește în timp.
Sneakerșii se vând cu mii de dolari
Cei interesați aleg să investească în pantofi sport în colecții limitate - clasicii Air Jordan, în colaborare cu case de modă celebre: Dior, de exemplu, sau Off-White. Ori ceva mai recentele colecții Yeezy, produse de brandul Adidas, care ilustrează de minune fenomenul: sunt cumpărați cu 200 de dolari, în magazine, când se găsesc, și se vând și cu peste 1.000 pe piața de resell.
Doamnele, în schimb, au un bun de lux și mai prețios în care pot investi. Gențile. Un model clasic Hermes Birkin costă aproximativ 12 mii de dolari. Durează însă câțiva ani să poți face asta, după ce în prealabil ai fost client al casei de modă. Dacă totuși reușești, avem vești bune: geanta poate fi vândută online cu peste 30.000 de dolari. E nevoie de un singur click pe un site de specialitate.
Fenomenul a luat naștere în America în anii 80, cu prima colaborare a lui Michael Jordan cu Nike
O pereche de pantofi sport la momentul respectiv costa 65 de dolari, însă modelul era atat de popular încât magazinele nu au reușit sa facă față cererii. În 2019, o pereche din prima serie de Nike Jordan din anii 80, s-a vândut cu 1.5 milioane de dolari.
Astăzi, Nike încă produce colecțiile Jordan în ediții limitate, cu maxim 500 de exemplare din fiecare, vândute doar în anumite locații, cu limita de o pereche per client. Din această cauză, prețul unei perechi folosite, disponibile imediat pe internet, este cu mult mai mare decat prețul unei perechi noi, greu de găsit.
Din cauza numărului limitat de astfel de bunuri în raport cu cererea mare, aceste produse nu se devalorizează odată ce au fost cumpărate, ba dimpotrivă, valoarea lor crește. Doritorii și colecționarii vor fi gata să plătească aproape oricât pentru a obține cât mai rapid produsul.