Firma de încălțăminte și îmbrăcăminte sportivă Nike trasează clar o linie de demarcație în ceea ce privește antisemitismul și incitarea la ură, prin decizia de a nu lansa încălțăminte cu numele uneia dintre cele mai mari vedete ale sale.
Nike și-a suspendat parteneriatul cu Kyrie Irving și și-a anulat planurile de a lansa următorul pantof semnat de acesta, acesta fiind cel mai recent capitol din conflictul care durează de când fundașul echipei Brooklyn Nets a postat pe Twitter un link către un film considerat pe scară largă ca fiind antisemit.
Irving, suspendat de la meciuri
Nike a anunțat vineri seară că va înceta legăturile cu Irving, care a fost suspendat, pentru cel puțin cinci meciuri, cu o zi înainte de Nets pentru ceea ce echipa a numit eșecul repetat de a „spune fără echivoc că nu are convingeri antisemite”, potrivit Euronews.
Aceste acțiuni au fost luate în urma unor critici pe scară largă din partea Ligii Anti-Defăimare și a comisarului NBA, Adam Silver.
„La Nike, credem că nu există loc pentru discursul urii și condamnăm orice formă de antisemitism. În acest scop, am luat decizia de a ne suspenda relația cu Kyrie Irving începând de acum și nu vom mai lansa Kyrie 8”, a declarat compania cu sediul în Beaverton, Oregon.
Irving a avut o linie cu Nike din 2014
„Suntem profund întristați și dezamăgiți de această situație și de impactul acesteia asupra tuturor”, a declarat Nike.
Irving a semnat cu Nike în 2011, la scurt timp după ce a devenit alegerea numărul 1 în draftul NBA din acel an. Primul pantof semnat de Irving a fost lansat trei ani mai târziu, iar popularitatea liniei Kyrie l-a determinat pe acesta să câștige 11 milioane de euro anual doar din sponsorizarea Nike.
Kyrie 8 ar fi trebuit să fie lansat în cursul săptămânii viitoare. Modelele anterioare ale pantofilor săi erau încă la vânzare pe site-ul Nike vineri seară.
Pe urmelelui Kanye West
Irving devine a doua celebritate în mai puțin de două săptămâni care pierde un contract important de încălțăminte din cauza antisemitismului.
Adidas s-a despărțit de Kanye West, zis și Ye, sfârșitul lunii trecute, o mișcare despre care compania germană a spus că va duce la pierderi de aproximativ 250 de milioane de euro în acest an, după ce a oprit producția liniei sale de produse Yeezy.