Explozia care a avut loc la magistrala de gaze de la Călimănești s-ar fi produs din cauza faptului că, în timpul lucrărilor la Autostrada Moldovei (A7), nu au fost respectate condițiile prevăzute în avizul emis de Transgaz la începerea proiectului, a declarat directorul adjunct al Transgaz Zona Est, Cristian Schmidt, potrivit Agerpres.
"În fiecare zi, avem echipe de la sectorul Tecuci în teren, care verifică conducta. Conform avizului nostru de principiu care a fost dat la demararea proiectului, au fost stipulate o sumedenie de articole privind ceea ce trebuie făcut în zonele de protecţie a conductei magistralei. Lucru care nu s-a întâmplat. Nu au fost respectate condiţiile din avizul emis de Transgaz la începerea proiectului", a declarat Cristian Schmidt, conform sursei citate.
Directorul adjunct al Transgaz Zona Est a mai precizat că atât adâncimea la care este amplasată conducta în zonă, cât şi presiunea sub care era ţinută conducta la momentul exploziei sunt conforme normelor în vigoare.
”Adâncimea conductei este conform normelor în vigoare. Normele noastre de amplasare sunt între 1 şi 1,2 metri de la generatoarea superioară a conductei până la suprafaţa pământului, în funcţie şi de relief. De asemenea, presiunea maximă admisă pe conductă este de 45 de bari. De la minim, la maxim, noi putem să avem oricât în conductă, nu suntem restricţionaţi de niciun normativ. Presiunea noastră de operare este în funcţie de zilele de consum, de lunile de consum etc. Putem să avem presiuni mari sau mai mici. Era o problemă dacă aveam depăşită această presiune maximă de 45 de bari, dar noi aveam undeva la 35 de bari la producerea incidentului”, a precizat Cristian Schmidt.
Prefectul județului Vrancea: Compania ştia că există această conductă. Ar trebui să fie la o adâncime mult mai mare”
Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, a declarat, la locul exploziei de la Călimăneşti, că adâncimea magistralei de gaze nu ar fi fost cea corespunzătoare.
"Compania ştia că există această conductă şi aici va trebui să fie clarificat faptul că, după cum aţi putut observa într-o anumită măsură, şi eu - nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală. Cel puţin, la ce văd şi dintr-o estimare, până într-un metru are adâncimea. În mod normal, specialiştii spun că trebuia să fie la 1,80 metri de la nivelul primului strat de la autostradă", a spus prefectul Nicuşor Halici, potrivit Agerpres.
Constructorul lotului 1 al Autostrăzii Moldova este Spedition UMB, companie deţinută de Dorinel Umbrărescu. Reprezentanții companiei nu au reacționat, deocamdată, referitor la incidentul produs pe șantier.
Patru morți și cinci răniți în urma exploziei din Călimănești
O explozie urmată de incendiu a avut loc în noaptea de miercuri spre joi la o magistrală de gaz de la localitatea Călimăneşti, județul Vrancea. Focul a fost lichidat în jurul orei 05,20.
Patru persoane au fost găsite carbonizate, iar alte cinci au fost rănite, doi bărbaţi de 61 şi 53 de ani, care prezentau arsuri pe 65, respectiv 40% din corp, fiind preluaţi cu elicopterul şi transferaţi la unităţi medicale din Bucureşti.
Victimele lucrau pe şantierul Autostrăzii A7.
Potrivit ISU Vrancea, explozia de la magistrala de gaz de la Călimăneşti a fost cauzată de executarea lucrărilor pe şantierul Autostrăzii Moldovei A7.