Îngrijorați de faptul că Mamaia nu mai e la mare căutare printre turiști, hotelierii din stațiune au ieșit pe piață cu totul felul de oferte, în speranța că vor reuși să umple din nou plajele și unitățile de cazare. Stai patru nopți și plătești trei, loc de parcare asigurat sau șezlonguri gratuite pe plajă sunt doar câteva dintre beneficiile pe care turiștii le găsesc mai nou prin agențiile de turism. Vara aceasta, în stațiunea Mamaia, numărul rezervărilor a scăzut cu peste 20%, față de anul trecut.
Planurile pe care le are Ministerul în ceea ce privește promovarea turismului
Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului a vorbit în platoul Euronews despre actualele condiții de pe litoral, dar și despre planurile pe care le are Ministerul în ceea ce privește promovarea turismului.
„Depinde cu ce anume se face comparația. Dacă se face cu anul 2021 sunt ceva mai multe argumente, pentru că eram într-o situație specială, după un an de pauză a activității turistice, perioadă cu extrem de multe stări de urgență, cu gripare totală a activității economice în multe state, inclusiv în România. Pe de altă parte, în 2021 când s-a reluat o parte din activitatea turistică, încă erau în vigoare foarte multe restricții de călătorie. Atunci, foarte mulți dintre români care în anii anteriori 2018, 2019, încă își făceau concedii în străinătate au renunțat inclusiv în perioada estivală. Atunci, numărul de turiști de pe litoral, în cursul anunul 2021 a crescut foarte mult. În momentul în care s-au ridicat foarte multe dintre restricții, mulți dintre români au revenit la acele obișnuințe. Depinde pe cine întrebi. Dacă îi întrebi pe o parte, de exemplu pe cei care activează în Mamaia, se plâng de așa ceva. Dacă, în schimb, discuți cu cei de la Eforie Nord, putem afla că anul acesta au mai mulți turiști decât în 2021”, a declarat Daniel Cadariu.
„Se lucrează la caietele de sarcini”
Întrebat ce s-a ales de inițiativa cu influencerii care ar trebui să promoveze destinațiile turistice din România, ministrul a declarat că „se lucrează la caietele de sarcini”.
„Suntem în plin proces. Am făcut o prospectare a pieței. Avem trei componente de promovare, pe care ne dorim să le realizăm, cel puțin trei, în cursul acestui an. În momentul de față se lucreaza la caietele de sarcini și vom face achiziția publică. Proiectul înseamnă apelarea la agenții de publicitate, care să încheie contracte cu influenceri, pentru a promova destinații turistice din România. Avem o inițiativă, prin care dorim să facem o promovare combinată, online-televiziuni, pe două din țările țintă, Germania și Marea Britanie, și, de asemenea, scoatem la licitație o achiziție publică pentru a dezvolta portalul Ministerului, cel care este blocat de atâta amar de vreme, romania.travel, punctul de legătură de unde ar trebui turistul străin să plece, acolo unde încercăm să cumulăm toate inițiativele de promovare locale sau zonale, care funcționeaza foarte bine la momentul de față”, a explicat ministrul.
Dan Cadariu a mai adăugat că Ministerul are în vedere și influenceri străini și români.
„Propunerile efective cu care vor fi acei influenceri, cu care se vor încheia contracte, va veni din partea agenției de publicitate, care va câștiga licitația. Nu dau nume, nu am preferințe personale. Pe unii dintre ei îi urmaresc, atât cât îmi permite timpul, pe alții, nu”, a mai spus ministrul Antreprenoriatului și Turismului.
Influencerii ar putea promova România în următorul sezon estival
Întrebat când va exista o formă finală, Cadariu a răspuns că „speră ca în cursul lunii viitoare deja să existe elemente concretE, care să fie discutate punctual, în funcție de cum se va desfășura activitatea de achiziție publică”.
„Nu mai putem discuta de o promovare a activității tustice pe litoral pentru perioada estivală pentru acest an. Nu mai punem la socoteală ca într-o achiziție publică poți avea neplăceri, contestări, și atunci te poți duce cu termenul efectiv de a încheia contractele în sine pentru a ne atinge țelul spre toamnă”, a conchis ministrul.