Parlamentul Rusiei vrea să elimine limba engleză din viața de zi cu zi. Potrivit unui proiect de lege aflat în Duma de Stat, engleza și cuvintele din cultura anglo-saxonă vor fi interzise în Rusia.
De la începutul lunii octombrie, membrii Dumei de Stat din Rusia s-au implicat activ în elaborarea acestui proiect de lege, care include o propunere menită să impună utilizarea exclusivă a alfabetului chirilic pentru numele mărfurilor expuse în magazine, renunțând la utilizarea literelor latine. Odată cu posibila adoptare a acestei inițiative, siglele magazinelor, logourile și brandurile străine nu vor mai putea fi vizibile în spațiul public.
Această propunere vine în urma adoptării, în luna februarie, a unei legi care interzicea oficialilor ruși și liderilor politici să utilizeze limba engleză. Această mișcare reprezintă un pas în cadrul strategiei de rusificare a societății, o direcție promovată de președintele Vladimir Putin. După intrarea trupelor ruse în Ucraina, multe branduri occidentale și-au închis operațiunile în Rusia.
Rusia, izolată de sancțiuni, a creat înlocuitori pentru Coca-Cola, McDonald’s și Instagram
Rusia se confruntă cu o izolare crescândă din cauza sancțiunilor impuse de companiile internaționale majore în contextul conflictului din Ucraina. Această izolare se resimte în toate sectoarele, ceea ce determină producătorii ruși să înlocuiască brandurile de renume cu alternative locale.
Începând cu invazia Rusiei în Ucraina, diverse afaceri, lanțuri de magazine, mărci alimentare, restaurante, distribuitori de jocuri video și filme, precum și aplicații digitale occidentale, și-au retras prezența din Rusia.
Rusia a început să creeze replici ale unor branduri celebre de băuturi răcoritoare. Ochakovo, un producător rus de băuturi, a anunțat că va lansa propria gamă de băuturi răcoritoare pentru a înlocui brandurile cunoscute precum Coca-Cola, Fanta și Sprite. Aceste mărci s-au retras de pe pe piața rusă în urma intervenției militare ruse în Ucraina, conform informațiilor publicate de The Moscow Times.
Astfel, consumatorii ruși vor avea acces la produse precum CoolCola, Fancy și Street, înlocuind astfel sucurile Coca-Cola, Fanta și Sprite, conform anunțului făcut de producătorul rus Ochakovo.