„Am finalizat caietul de sarcini, pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai pe care circulă liniile 40, 55 și 5”, a scris primarul Capitalei, Nicușor Dan.
Edilul a mai adăugat că în cel mai scurt timp va fi lansată în SEAP licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor. Valorea lucrărilor se ridică la 978 de milioane de lei fără TVA.
„Vom moderniza peste 24 km de cale dublă de rulare a tramvaiului pe artere importante precum Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu. Bd. Pache Protopopescu, str. Traian, Bd. Barbu Văcărescu, Soșeaua Stefan cel Mare”, a mai scris Nicușor Dan.
Tot primarul a mai adăugat că după finalizarea lucrărilor, pe noua infrastructură vor putea circula tramvaie noi, moderne, astfel încât numărul călătorilor va crește semnificativ.
Bucureștiul va primi 100 de tramvaie moderne, dar peroanele nu sunt suficient de lungi
Societatea de Transport Bucureşti (STB) va avea 100 de tramvaie noi, pe fonduri europene, valoarea investiţiei ridicându-se la aproximativ 200 de milioane de euro.
Însă există în continuare o problemă. Peroanele nu sunt suficient de lungi pentru ele.
Primele tramvaie moderne vor circula pe linia 41.
Radu Criț, director STB: „Cele două tronsoane vor fi asamblate mâine, iar de poimâine vor începe probele statice și dinamice pentru verificare conformității acestuia cu documentația de omologare. Practic, aceste probe vor dura cel puțin două săptămâni, iar la finalizarea lor tramvaiul va putea fi pus în exploatare. Până când vor fi modernizate vom utiliza peroanele așa cum sunt, cu alungire provizorie. Este pur și simplu o alungire a peronului, care poate fi făcută de angajații STB până când societatea, care a contractat această lucrare cu municipalitatea, va implementa modernizarea.”
Reporter: „De ce până acum nu s-a făcut?”
Radu Criț, director STB: „E o investiție a municipalității. Contractul de modernizare nu-l deține STB, nu l-a avut niciodată și, probabil, una dintre cauze e faptul că nu au existat resurse financiare.”
Directorul Societății de Transport din București mai spune că aceste tramvaie vor circula la început doar ziua.
Reabilitarea unui peron de tramvai de pe linia 41 costă 123.000 de euro
Consilierii generali au aprobat, pe 2 iunie 2022, noii indicatori tehnico-economici ai proiectului de reabilitare a 14 peroane de tramvai de pe linia 41, rămase nemodernizate. Reabilitarea va ajunge, în medie, la 123.000 de euro pentru un singur peron, valoare cu TVA, de 2,4 ori mai mult decât a costat modernizarea la primele 8, potrivit Buletin de București.
Lucrările ar trebui să fie gata până în septembrie, când vor intra în circulație primele tramvaie produse de Astra Arad și care sunt mai lungi decât refugiile.
Proiectul Modernizare peroane pe traseul liniei de tramvai 41 a fost aprobat în CGMB în octombrie 2018. Reabilitarea celor 22 de refugii era estimată atunci că va costa 6,9 milioane de lei. Lucrarea trebuia terminată în 8 luni.
Noile garnituri de tramvai produse de Astra Arad au 36 de metri, cu mult mai mult decât cele aflate acum în circulație, care au maxim 27 de metri lungime. Încă de la semnarea contractului, problema a fost semnalată de STB care a început procedura de modernizare și prelungire a refugiilor, proiect preluat apoi de municipalitate.