După zeci de ani, în București va circula, în sfârșit, un tramvai nou, la standarde modene. Tramvaiul Imperio, produs de Astra Vagoane din Arad, ajunge astăzi în București.
Potrivit contractului, în următorii doi ani, în Capitală, vor fi 100 de astfel de vehicule, dar există în continuare o problemă. Peroanele nu sunt suficient de lungi pentru ele.
Primele tramvaie moderne vor circula pe linia 41.
Radu Criț, director STB: „Cele două tronsoane vor fi asamblate mâine, iar de poimâine vor începe probele statice și dinamice pentru verificare conformității acestuia cu documentația de omologare. Practic, aceste probe vor dura cel puțin două săptămâni, iar la finalizarea lor tramvaiul va putea fi pus în exploatare.”
Ce probleme s-au întâmpinat
Autoritățile mai au de rezolvat problema peroanelor, care sunt prea scurte pentru aceste tramvaie cu o lungime de 36 de metri.
Radu Criț, director STB: „Până când vor fi modernizate vom utiliza peroanele așa cum sunt, cu alungire provizorie. Este pur și simplu o alungire a peronului, care poate fi făcută de angajații STB până când societatea, care a contractat această lucrare cu municipalitatea, va implementa modernizarea.”
Reporter: „De ce până acum nu s-a făcut?”
Radu Criț, director STB: „E o investiție a municipalității. Contractul de modernizare nu-l deține STB, nu l-a avut niciodată și, probabil, una dintre cauze e faptul că nu au existat resurse financiare.”
Directorul Societății de Transport din București mai spune că aceste tramvaie vor circula la început doar ziua.