Deși Jocurile Olimpice sunt programate să înceapă pe 26 iulie 2024, aceștia încă nu au găsit un sponsor de lux semnificativ. Evenimentul sportiv de la Paris a anunțat o serie de susținători, printre care Panasonic, AIRBNB și AliBaba. Cu toate acestea, în ciuda faptului că orașul este una dintre cele mai faimoase case ale modei, foarte puțini lideri de stil au fost confirmați ca parteneri. Doar Omega, brandul de ceasuri de lux, a fost declarat "cronometror oficial" al Jocurilor.
Marcând o absență evidentă este liderul mondial în domeniul bunurilor de lux LVMH. Cunoscut și sub numele de LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, conglomeratul multinațional francez își are sediul la Paris, ceea ce îl face un sponsor perfect pentru spectaculoasa Olimpiadă din oraș.
În timp ce zvonurile despre un potențial parteneriat între LVMH și Jocurile din 2024 au circulat încă de când Parisul a câștigat candidatura, nimic nu a fost confirmat. Casa unora dintre cele mai înalte mărci de lux, printre care Christian Dior, Tiffany & Co și Fendi, compania de mare succes valorează peste 400 de miliarde de euro, ceea ce o face cea mai valoroasă afacere din întreaga Europă.
Apelul făcut de PETA
Chiar dacă implicarea lor în Jocurile Olimpice este încă la stadiul de zvon, aceasta a fost oarecum marcată de controverse. Anul trecut, organizația People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) a contactat Comitetul Olimpic Internațional pentru a încerca să obțină sprijinul acestora într-un efort continuu de a împiedica mărcile de modă să utilizeze blănuri și piei exotice în ofertele lor.
Într-o scrisoare din 2022 trimisă președintelui CIO, Thomas Bach, PETA a îndemnat comitetul să "accepte sponsorizarea de la LVMH sau de la orice altă companie de modă doar dacă aceasta este de acord să nu mai vândă blănuri și piei exotice". Scrisoarea a continuat citând țesăturile ca surse de risc pentru viitoarele pandemii.
Este probabil ca Jocurile Olimpice din 2024 să fie un fel de revenire la stilul Jocurilor din trecut, având în vedere că Jocurile Olimpice și Paralimpice de la Tokyo din 2020 au fost amânate pentru iulie 2021 din cauza pandemiei COVID-19, iar Jocurile Olimpice de iarnă de la Beijing din 2022 s-au desfășurat cu ușile închise, fără aproape niciun spectator.
Cine va concepe uniformele echipelor?
Rămâne în aer dacă apelurile PETA vor afecta decizia LVMH de a se asocia cu Jocurile Olimpice, un lucru este sigur - niciun membru al conglomeratului nu va concepe uniformele echipelor olimpice și paralimpice franceze.
În schimb, va fi designerul parizian Stéphane Ashpool, care a fost numit director artistic responsabil cu uniformele. Alături de fondatorul Pigalle Paris, brandul francez de atletism Le Coq Sportif - care nu este deținut de LVMH - va produce ținutele de performanță pentru sporturile din întreaga echipă. Ashpool a fost ales de CIO dintr-o listă de cinci designeri, iar Le Coq Sportif a fost selectat dintre trei producători.
Fondat în 1882, brandul francez bine stabilit a anunțat că este capabil să producă majoritatea uniformelor în Franța, multe dintre ele la doar o oră distanță de Paris, în Romilly-sur-Seine.