Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Giorgio Armani, creatorul de modă care a construit un imperiu într-o industrie extrem de competitivă

Vorbim despre creatorul de modă italian care și-a ferit brandul de investiții străine, și unul dintre singurii care a reușit să rămână independent într-o industrie extrem de competitivă.

Giorgio Armani a creat un imperiu al modei care în ziua de astăzi include haine, accesorii, încălțăminte, ba chiar și decor pentru casă.

Designerul italian se poate mândri cu o carieră de aproape 50 de ani în modă.  Numele lui este recunoscut la nivel mondial și a fost desemnat, în nenumărate rânduri, unul dintre cei mai importanți creatori de modă ai timpurilor noastre, chiar dacă drumul său în viață trebuia să fie unul cu totul diferit.

Înaintea carieriei din modă, Giorgio Armani a studiat medicina la Universitatea din Milano. În 1953 a absolvit și s-a alăturat armatei. A fost repartizat în Verona unde și-a dat seama că nu este cariera pe care și-a dorit-o, așa că a lăsat medicina pentru a aranja vitrinele unui magazin cunoscut din Milano. De acolo, talentul l-a ajutat să evolueze rapid professional: a ajuns vânzător în departamentul pentru bărbați și în 1960 a primit un rol de designer pentru Nino Cerutti. Nu a durat mult până când și-a fondat propriul brand, în 1973.

În 1975 și-a prezentat primele colecții pentru bărbați și femei care au atras imediat atenția publicului și a industruei datorită jachetelor cu un croi mai lejer față de ceea ce apărea pe podium la acea vreme. ”Am fost primul care să înmoi imaginea bărbaților și să întăresc lookul femeilor”, a declarat acesta o dată.

La doar un an după, Barney’s, unul dintre cele mai importante magazine din New York, a băgat Armani pe stoc. De acolo a devenit o forță de neoprit, care a evoluat constant să și s-a infiltrat în mai multe segmente ale pieței. În ‘80 a început să facă parfumuri, în ‘89 a fost printre primii creatori de lux care să producă articole pentru casă, când a creat Armani Casa. Și de ce să te oprești la articole de casă când poți creea vile întregi? În 2004, Armani, în parteneriat cu o companie din Dubai, a început să construiacă hoteluri și resorturi la nivel mondial.

Și nu a căutat doar să se extindă în industria produselor de lux. În același timp s-a gândit și la buzunarul clienților săi. A creat subdivizii ale brandului Giorgio Armani care să se muleze pe fiecare posibilitate și preferință: Emporio Armani pentru tineri și Armani Exchange, linia de fast fashion care oferă produse sezoniere dar, atenție, nu oferă piese create direct de Italian.

Pe lângă succesul profesional, Giorgio Armani a fost și primul care, în 2006, a interzis modele cu mărimea 0 pe podium - cu mult înainte ca industria să lupte pentru incluziune. Iar în 2007 a fost primul crteator de modă din lume care si-a transmis live pe internet prezentarea haute-couture.

Vă mai spun și că Giorgio Armani a fost desemnat de Forbes anul acesta drept cel mai bogat creator de modă din lume, cu o avere ce depășește 11 miliarde de dolari.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE