Germania a lansat la 1 mai un nou bilet de transport public, valabil în întreaga țară, la un preț de 49 de euro. Ministrul Transporturilor, Volker Wissing consideră că inițiativa este „cea mai mare reformă a transportului public din istoria țării.” Dar succesul ei nu este asigurat.
Aproximativ 750.000 de bilete au fost vândute până acum.
Ca parte a unui program menit să îi facă pe germani să folosească transportul public, Berlinul a lansat biletul valabil o lună pentru călătorii urbane și regionale. Oamenii îl vor putea folosi pentru a merge cu trenul, tramvaiul, autobuzul, metrou și chiar feribotul. Autoritățile speră să atragă astfel între 5 și 6 milioane de abonați.
Biletul este disponibil prin intermediul unei aplicații smartphone sau ca un card cu cip. Însă, pe viitor, prețul lui este de așteptat să crească treptat.
Noua ofertă vine după ce un bilet unic de 9 de euro, care a fost disponibil pentru o perioadă de trei luni vara trecută, s-a dovedit un real succes și a făcut vânzări de peste 50 milioane de euro.
Germania nu este prima țară care introduce un astfel de tichet. O inițiativă de reducere a utilizării autoturismelor personale a fost chiar mai eficientă în Luxemburg, unde transportul public a devenit gratuit în urmă cu trei ani.