Lumea reală se mută usor-ușor în online iar NFT-urile sunt o parte esențială a acestei tranziții digitale.
Industria artei și casele de modă de lux s-au adaptat, poate cel mai rapid, acestei treceri și au scos genți, tricouri și figurine disponibile doar ca NFT-uri, care se vând la prețul unor obiecte reale iar în unele cazuri, chiar și pentru sume mai piperate.
MetaBirkin, NFT-ul care se vinde la prețul unei genți Hermes
Orice iubitor de modă știe, foarte bine, că holy-grailul genților este un Hermes Birkin. Geantă pe care o poți achiziționa doar în urma unei lungi liste de așteptare și dacă ai fost în prealabil client fidel al companiei, cu mii de dolari deja cheltuiți pe alte produse. Tocmai din acesta cauză, prețul unui Birkin pe piața de resell este mai mare decât în magazin și ajunge la zeci de mii de dolari.
Recent însă, a apărut o nouă opțiune pentru a deține accesoriul mult-dorit: printr-un NFT. Sau o MetaBirkin, cum este denumită, o variantă virtuală a genții, care nu există în viața reală, deci nu poate fi purtată, însă valorează la fel de mult în blockchain.
NFT-ul este creat de un artist din Los Angeles, Mason Rothschild, ca parte a unui proiect lansat anul trecut. Au fost create 100 de piese unicat care au prins imediat atenția pasionaților de modă și a iubitorilor de tokenuri digitale și s-au vândut la prețuri piperate care se apropie de valorea unei genți reale: 40.000 de euro.
Gențile virtuale nu sunt în niciun fel asociate direct cu casa de modă franțuzească. Ba chiar denumirea lor i-a deranjat pe cei de la Hermes, care au depus o plângere de 47 de pagini către autoritățile din Statele Unite. Artistul însă, spune că acestea nu sunt replici, ci produse digitale, care nu au cum să fie un „fake”.
Gențile nu sunt singurul accesoriu care poate fi achiziționate pe piața digitală
Și bijuteriile vin în format virtual. Tiffany’s a lansat recent pe piață 250 de pandantive NFT, care s-au vândut cu 50k de dolari, bucata.
Firma de lux a lansat bijuteriile pe o platformă populară de NFT-uri iar doritorii au putut achiziționa operele digitale doar dacă dețineau, în prealabil token-uri pe platforma respectivă. Fiecare pandantiv are 87 de atribuții diferite, cum ar fi o mască, o șapcă sau un cercel și reflectă 159 de culori. Fiecare piesă este făcută, bineînțeles în ghilimelele de rigoare, din aur de 18 karate și cel puțin 30 de piețe prețioase sau diamante, vândută la prețul de 30 Ethereum sau aproximativ 50.000 de dolari.
Spre deosebire de gențile Hermes, bijuteriile sunt deținute de Tiffanys, care nu a ratat șansa de a intra devreme în lumea digitală. Și nu este singura casă de modă care a luat acestă decizie: în mai anul acesta, Gucci a anunțat că va permite clienților să plătească cu Bitcoin și alte criptomonede, făcând astfel primul pas pe piața de crypto.
NIke a vândut peste 67.000 de NFT-uri
Cea mai de succes companie pe piața NFT-urile rămâne însă Nike. Conform unui studiu efectuat de Dune, o platforma care analizează tranzacții crypto, compania a vândut peste 67.000 de NFT-uri pentru un total de 185 de milioane de dolari.