Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Gampingul, noul trend în materie de călătorie. Turiștii scot din buzunar și de șapte ori mai puțin decât pentru o cazare la hotel

Odată cu creșterea costului vieții în Europa, din ce în ce mai mulți turiști apelează la camping în loc să plătească pentru hoteluri.

Și o tendință, care a luat amploare în timpul COVID, este campingul în grădină, sau „gampingul”, așa cum este cunoscut de unii.

Acestea sunt mult mai ieftine decât locurile de campare, iar pentru locațiile mai private, izolate și mai aproape de natură, un număr mai mare de turiști plătesc pentru a sta în grădina sau câmpul cuiva.

Cele mai multe au facilități „spartane”: o toaletă în aer liber și o groapă de grătar. Multe dintre ele sunt pe câmpurile de ferme. S-ar putea să le lipsească serviciile unui camping tradițional, dar pasionații susțin că vă puteți apropia de natură și de cultura locală.

În timpul pandemiei, când hotelurile și locurile de campare erau închise și când oamenii nu puteau călători prea departe de casele lor, această opțiune le-a permis oamenilor să aibă pauze scurte convenabile. Pe parcursul anului 2022, pe fondul unei epidemii legate de costul vieții, acestea le-au oferit camperilor o vacanță la aproximativ jumătate din prețul campingului tradițional.

Campspace, o platformă online cu sediul în Țările de Jos care listează astfel de terenuri, a declarat pentru Euronews că platforma lor de rezervări a crescut cu aproximativ 300% în 2021, comparativ cu 2020. Se așteaptă o rată de creștere similară pentru 2022.

Slovenia a înregistrat cea mai mare creștere a sejururilor în aer liber (76%), urmată de Austria (32%) și Belgia (25%), spune Jantien Abma, șeful de conținut al Campspace.

„Regiunile în care campingul era deja o distracție populară, cum ar fi Țările de Jos, Germania și Marea Britanie, arată, de asemenea, o creștere a sejururilor în aer liber”, a adăugat ea.

Etienne de Galbert, CEO al HomeCamper, o platformă cu sediul în Franța, spune că au înregistrat 160.000 de nopți în 2021 și se așteaptă la între 250.000 și 300.000 în acest an. Spre deosebire de majoritatea campingurilor tradiționale, care tind să se închidă după lunile de vârf ale verii, gampingurile sunt deschise pe tot parcursul anului, a adăugat el.

Gamping implică de obicei o persoană care deține o bucată de teren, de obicei cu facilități de bază, închiriind-o pentru câteva nopți. Dar listele de pe platformele de gamping online sunt și pentru persoanele care își închiriază iurtele sau rulotele vizitatorilor. De asemenea, sunt oferite sejururi la fermă și cabane în copac.

Mai simplu, este camping, nu în locuri de campare tradiționale.

Costul, desigur, este o atracție. Prețul mediu al unei nopți pentru două persoane într-o grădină privată din Franța, inclusiv serviciile, este de 12,50 euro, a spus de Galbert. Asta e jumătate din cât ar costa un camping obișnuit. O cameră de hotel în Franța pe noapte ți-ar costa în medie 85 de euro.

Prețurile pentru o noapte într-un camping obișnuit în timpul sezonului de vârf variază în Europa, potrivit Camping.info, un site web care compilează astfel de date.

Pentru doi adulți, chiria, electricitate și taxele locale, au costat cu totul în jur de 36 EUR în Elveția și Italia și aproape 25 EUR în Marea Britanie și Franța, în 2019. Prețurile tind să fie mai mici cu cât mergi mai spre est. Costul mediu al unui camping pe noapte în Cehia și Polonia a fost în jur de 16 EUR.

Dar este mult mai mult decât să economisești bani.

„Principala diferență dintre campingul în grădină și campingurile tradiționale este că oaspeții noștri pot avea relații susținute cu gazdele, pot primi sfaturi despre activitățile din zonă și uneori chiar se pot întâlni la o masă”, spune Abma, de la Campspace.

„Este o experiență mult mai personală și „încetinită” decât cea a locurilor de campare mari, care sunt adesea aglomerate și se desfășoară mai mult pentru afaceri decât pentru ospitalitate.”

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE